Jak poinformowała PAP Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK, inwestycja zostanie zrealizowana w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Natomiast pieniądze na inwestycję pochodzić mają z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podkarpackiego.

Szalacha podkreśliła, że dokumentacja projektowa, przygotowana przez wykonawcę, który zostanie wybrany w przetargu, określi szczegółowy zakres prac.

"W ramach tej inwestycji nasza spółka planuje przebudować tory, wymienić rozjazdy oraz zamontować nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co wpłynie na sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże pociągiem. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewni także modernizacja przejazdów kolejowo – drogowych" – wyliczyła.

Wyremontowane będą również perony, a wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Reklama

Jak zaznaczyła Szalacha, na stacji Jasło zaplanowana jest budowa przejścia podziemnego, które ułatwi dojście na perony.

"Lepszy dostęp do pociągów zapewni także planowany dodatkowy przystanek Zagórz Przemysłowy" – dodała.

Kolejowy przewoźnik zapewnia, że dzięki modernizacji trasy Jasło - Zagórz jeszcze szybciej i wygodniej będzie można dojechać pociągiem m.in. z Rzeszowa w Bieszczady.

Szalacha przypomniała, że już od 22 czerwca br. pasażerowie mogą bez przesiadek podróżować ze stolicy Podkarpacia do Jasła i dalej w Bieszczady. "Jest to możliwe dzięki modernizacji trasy Boguchwała – Czudec (na linii 106 Rzeszów – Jasło). Dodatkowo bezpieczniejsze i wygodniejsze podróże są także efektem wcześniejszych inwestycji na linii nr 108, na odcinkach Jasło – Tarnowiec; Tarnowiec – Jedlicze i Nowosielce – Sanok" – podkreśliła.

PKP PLK wykonały również prace na małopolskiej części linii nr 108 Stróże-Krościenko. W 2017 r. za 10 mln zł na odcinku Stróże-Wola Łużańska zmodernizowano 9 przejazdów. Natomiast do 2019 r. zrealizowane zostaną także prace za 23 mln zł na odcinku Wola Łużańska–Gorlice Zagórzany. (PAP)

autor: Wojciech Huk