Jak poinformował w piątek Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK, dzięki zakończonemu remontowi nie ma już ograniczenia prędkości pociągów na odcinku pomiędzy krakowskimi Batowicami a Tunelem. W ciągu doby trasę tę pokonuje przeszło 130 pociągów dalekobieżnych i regionalnych.

„Ze sprawniejszych przejazdów skorzystają podróżni pociągów dalekobieżnych, łączących Kraków z Kielcami, Łodzią, Warszawą i Trójmiastem oraz składów regionalnych, dowożących mieszkańców Słomnik, Miechowa czy Kozłowa do stolicy Małopolski” - zaznaczył Hamarnik.

W ramach zadania naprawiono niemal 18 kilometrów torów oraz wzmocniono nasypy. Wykonawcy zamontowali także przeszło 500 nowych słupów i wymienili wszystkie elementy sieci trakcyjnej na obu torach pomiędzy Niedźwiedziem a Zastowem. Nowa sieć trakcyjna jest mniej awaryjna i gwarantuje większą efektywność zasilania. Prace realizowano odcinkami, aby nie wstrzymywać ruchu pociągów.

Zakres inwestycji obejmował również wybudowanie nowoczesnego peronu w miejscu starej konstrukcji w podkrakowskich Łuczycach.

Reklama

Inwestycja na linii numer 8 finansowana była z budżetu państwa. Wartość prac wyniosła ponad 36 mln zł. Większość z nich wykonało Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa, spółka zależna PLK.(PAP)

autor: Rafał Grzyb