Jak czytamy, "składy PesaDART, wyprodukowane przez bydgoską Pesę, po raz pierwszy wyjechały na tory 29 grudnia 2015 roku. "Od tego czasu flota dwudziestu pojazdów pokonała łącznie ponad 13,2 mln kilometrów. W samym 2018 roku pociągi PesaDART przejechały ponad 5,6 mln kilometrów" - poinformowano.

"Pociągi PesaDART obsługują trasy dalekobieżne, takie jak Białystok – Jelenia Góra czy Warszawa – Katowice. Od czasu rozpoczęcia eksploatacji do końca ubiegłego roku pojazdy przewiozły łącznie blisko 11,5 mln podróżnych. Niemal 2,2 mln pasażerów składów PesaDART stanowili studenci, blisko 950 tys. dzieci i ponad 850 tys. seniorzy" - wyliczył przewoźnik.

Dodano również, że na "pokładzie pociągów PesaDART do dyspozycji pasażerów jest klimatyzowana, bezprzedziałowa przestrzeń pierwszej i drugiej klasy mieszcząca łącznie 356 osób". Do dyspozycji pasażerów jest także Wi-Fi oraz wydzielona część barowa. Pociąg wyposażony jest także w specjalne urządzenia ułatwiające dostanie się na pokład podróżnym o ograniczonej mobilności ruchowej.

W komunikacie przypomniano ponadto, że 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych PesaDART kupiło przez PKP Intercity w 2013 roku w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, z którego środków sfinansowano 70 proc. inwestycji. Wartość projektu wyniosła 1,32 mld zł. Umowa, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez 15 lat. "Tylko w ubiegłym roku Pesa wykonała w 363 przeglądów planowej obsługi technicznej" - dodano. (PAP)

Reklama

autor: Longina Grzegórska-Szpyt