Budowa dróg do Czech i na Słowację miała być priorytetem dla rządu PiS. Niestety, część inwestycji napotyka na trudności.
wróć do artykułuReklama
Pesa do połowy 2020 r. chce przygotować etapy rozwoju technologii napędu wodorowego w pojazdach kolejowych. Rok później powinny ruszyć realizowane razem z PKN Orlen pierwsze próby eksploatacyjne pojazdów z napędem wodorowym, docelowo ten napęd byłby też wykorzystany w pociągach pasażerskich - poinformował PAP wiceprezes Pesy Krzysztof Zdziarski.
Apple liczy, że wprowadzenie groźnych dla niego ceł opóźni się. Przynajmniej na jakiś czas.
Pesa do połowy 2020 r. chce przygotować etapy rozwoju technologii napędu wodorowego w pojazdach kolejowych. Rok później powinny ruszyć realizowane razem z PKN Orlen pierwsze próby eksploatacyjne pojazdów z napędem wodorowym, docelowo ten napęd byłby też wykorzystany w pociągach pasażerskich - poinformował PAP wiceprezes Pesy Krzysztof Zdziarski.
pesymista(2019-02-24 13:00) Zgłoś naruszenie 31
Dziwnym trafem prawie wszystkie drogi północ-południe napotykają na przeszkody. Drogi wschód-zachód jakoś łatwiej "nam" szły w budowaniu. Podejrzewam że Via Carpatia w ogóle nie zostanie ukończona skoro już w początkowej fazie do projektu przyłączył się WWF z kampanią "Ratujmy Serce Karpat".
Odpowiedzalek(2019-02-21 15:31) Zgłoś naruszenie 51
Może warto zacząć budować drogę S-19 z dwóch stron od Rzeszów-do Babicy i od Barwinka do Domaradza. Na Słowacji od Preszowa już nie ma większych problemów można w miarę szybko dojechać do Miszkolca a dalej to już odcinek autostrady do Debreczyna.Dlaczego ponad 22 miesiące schodzi na opracowanie koncepcji programowej do 1o km odcinka Rzeszów -Babica z tynelem na 1800 metrów czy nie można szybciej ogłaszać przetarg.
Pokaż odpowiedzi (1)OdpowiedzRudy(2019-02-21 15:44) Zgłoś naruszenie 415
Via karpatia za rzeszowem nie ma sensu teren pelen cyganow I brak wiekszego przemyslu koszty przez gory ogromne topienie kasy lepiej budowac s10 s11 s12 w polsce
marek(2019-02-21 10:22) Zgłoś naruszenie 1511
Teraz będziemy mieli wysryw dróg pł-poł: via carpatia, s7, a1, s3 i w połowie s5/s11 czyli 5 tras. A tymczasem tras wsch-zach mamy 2: A2 i A4. Przez cała północną Polskę nie biegnie ani jedna trasa wsch-zach. Ale żeby zrobić jedną trasę szczecin-bydgoszcz-grudziądz-olsztyn- ełk to nieee bo to zgodne z polskim interesem gospodarczym.
Pokaż odpowiedzi (3)OdpowiedzWojtek(2019-02-21 11:03) Zgłoś naruszenie 46
Co tu ma wielkość zaludnienia do rzeczy. Droga ekspresowa wzdłuż Warmii i Mazur jest potrzebna. Widziałeś jak wygląda droga za Mrągowem w kierunku Ełu? To pomsta do nieba, standard lat 60-ych. Tu też ludzie mieszkają i potrzebują bezpiecznej drogi. Bardzo brakuje porządnej drogi w kierunki Torunia czy Bydgoszczy, by dalej dostać się na zachód. Pólnoc - południe jako tako ale to droga z Gdańska do Warszawy więc wiadomo, że coś tam się na niej dzieje.
Jsjss(2019-02-21 10:47) Zgłoś naruszenie 61
Głupoty piszesz S6 jest cała w budowie lub przetargu , S8 Wrocław białystok gotowa , S10 coś ruszają też
obywatel(2019-02-21 10:36) Zgłoś naruszenie 92
To otwórz sobie mapę i sprawdź zaludnienie kraju w pn-wsch rejonach kraju i na południu. O przemyśle już nie wspominając. Droga Szczecin - Ełk też by się przydała ale w dalszej kolejności.
Paweł (2019-02-21 10:14) Zgłoś naruszenie 305
Proszę nie zapominać o obiecanej i niby projektowanej drodze ekspresowej S8 do Kłodzka... to ona będzie dla większości aut osobowych główną drogą z Polski do stolicy Czech. Miejmy nadzieję, że droga w końcu doczeka się poza obietnicami i konceptami fazy realizacji.
Pokaż odpowiedzi (4)OdpowiedzOlga(2019-02-21 20:10) Zgłoś naruszenie 31
A może zamiast czekać pomyślmy o każdej z tych dróg jak o inwestycji? Jeśli wszystkie są rentowe to dlaczego nie wybudować wszystkich na raz? Jeśli naszego Państwa na to nie stać, bo wydaje pieniądze w inny sposób (naprawdę nie chcę wspominać o socjalu) to zawsze istnieje możliwość partnerstwa publiczno-prywatnego... jest to opcja droższa dla kierowców, ale jeśli państwo nie ma pieniędzy...
bun(2019-02-21 17:38) Zgłoś naruszenie 14
W pierwszej kolejności czeka S10, S11, S74 i S5/16. Potem można pomyśleć o S8 do Kłodzka
Bobby(2019-02-21 11:01) Zgłoś naruszenie 101
Odległość między drogami nie jest dobra miara. Ważniejsze jest natężenie ruchu. Na pustyni czy terenach małozaludnionych autostrady nie maja sensu.
A2(2019-02-21 10:37) Zgłoś naruszenie 48
Przecież 50 km dalej jest budowana trasa s3. Nie przesadzasz? Są miejsca w Polsce gdzie przez 300km nie biegnie ani jedna trasa S. Może pomyślmy najpierw o tych regionach.
obywatel(2019-02-21 10:07) Zgłoś naruszenie 642
Problemy z budową dróg na taką skalę były, są i będą. Nie jest to żadne zaskoczenie. Ważne żeby wykazać się konsekwencją i determinacją w usuwaniu przeszkód (odwołania, opóźnienia wykonawców, itp) i krok po kroku realizować plany budowy tych dróg.
Pokaż odpowiedzi (1)OdpowiedzLL(2019-02-21 22:50) Zgłoś naruszenie 90
dokaładnie tak jak to robiły wszystkie rzady od 15+ lat i nieważne czy PiS czy PO .... z punktu widzenia budowy A i S Polska wypada super !