Warszawa, 21.02.2019 (ISBnews) - Orange Polska oczekuje wzrostu przychodów w 2019 roku wobec 11 101 mln zł uzyskanych w 2018 roku, podała spółka. Operator podkreśla, że w ujęciu porównywalnym (wg nowo wdrożonej metodologii MSSF 16), przychody w 2018 r. utrzymały się na takim samym poziomie, co w poprzednim roku.

Orange Polska planuje też w tym roku nadal koncentrować się na usługach konwergentnych i strategii budowana wartości, podano w prezentacji wynikowej.

"W tym roku Orange Polska będzie dalej realizował strategię Orange.One, skoncentrowaną na budowaniu wartości, a w wymiarze komercyjnym - na promowaniu i rozwoju oferty konwergentnej oraz poprawie trendów w usługach niekonwergentnych. Podobnie jak w roku 2018, firma przeznaczy na inwestycje ok. 2 mld zł, z czego znaczna część zostanie przeznaczona na dalszą rozbudowę światłowodów" - czytamy też w komunikacie.

Z konwergentnych pakietów, które są kluczowym elementem budowania wartości firmy, korzysta już ponad 1,2 mln klientów, czyli niemal 20% więcej niż rok wcześniej.

Przychody z segmentów związanych ze "spadkiem historycznym" (legacy revenue), tj. z sieci PSTN oraz segmentu hurtowego, będą nadal maleć, ale w malejącym tempie, podano także w prezentacji.

"Odwrócenie wieloletnich, negatywnych trendów, dobre wyniki komercyjne i operacyjne pozwalają zakładać, że w 2019 roku uda się podtrzymać uzyskany wzrost. Lepsze niż przewidywane tempo realizowanych zmian przekłada się na korektę celu powrotu do wzrostów w przychodach, którego można się spodziewać już tym roku, a nie w 2020 r., jak zakładano pierwotnie" - podsumowano w komunikacie.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP).

(ISBnews)