"Takiego początku roku nigdy w historii Lotniska Chopina nie było! W dwóch pierwszych miesiącach 2019 na podróż z lub do Warszawy zdecydowało się łącznie blisko 2,4 mln pasażerów. Rok wcześniej, w analogicznym czasie, stołeczny port obsłużył ok. 2,2 mln osób. To wzrost o 8,3 proc." - podkreślono w komunikacie.

Jak wyjaśniono w styczniu br. ze stołecznego lotniska skorzystało blisko 1 mln 193 podróżnych, o 6,4 proc. więcej niż w pierwszym miesiącu 2018 roku. W lutym port obsłużył ponad 1 mln 168 tys. pasażerów (o 10,2 proc. więcej niż w lutym 2018 roku).

"Warto zauważyć, że w styczniu i w lutym 2,1 mln pasażerów uczestniczyło w ruchu międzynarodowym (wzrost rok do roku o 8,7 proc.), a 248 tys. w ruchu krajowym (więcej o 4,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego)" - dodano.

Biuro prasowe Lotniska Chopina poinformowało ponadto, że pierwsze dwa miesiące bieżącego roku przyniosły także kolejny wzrost udziału pasażerów tranzytowych w stosunku do ogólnej liczby obsłużonych pasażerów o 2 punkty procentowe (rok do roku). Udział ten wynosi teraz 31 proc.

Reklama

"Biorąc pod uwagę szybko rosnący ruch, rozpoczynająca się właśnie rozbudowa lotniska jest niezbędna, aby móc w dalszym ciągu rozwijać połączenia tranzytowe przez Warszawę. Przy okazji jeszcze raz przepraszamy za utrudnienia i niedogodności związane z pracami remontowymi. Są one jednak niezbędne, aby warszawski port wciąż liczył się w Europie i odgrywał w niej coraz ważniejszą rolę" - wskazał cytowany Piotr Rudzki z biura marketingu i PR Lotniska Chopina.

Według raportu organizacji ACI podsumowującego 2018 rok, warszawskie lotnisko zajęło czwarte miejsce pod względem wzrostu liczby pasażerów wśród lotnisk UE (z uwzględnieniem Turcji i Izraela), w grupie drugiej (obsługującej od 10 do 25 mln pasażerów), za Kijowem, Moskwą (Wnukowo) i Budapesztem.

Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. W 2018 roku odprawił 17,8 mln pasażerów. W sezonie zima 2018/2019 port oferuje 114 połączeń regularnych i 40 czarterowych. (PAP)

autor: Michał Boroń