"Linia Warszawa - Gdańsk była przygotowana dla taboru funkcjonującego na terenie Polski na prędkość 160 km/h. (...) W ostatnich dwóch latach podjęliśmy prace i stawiamy sobie cel, aby tę linię na większości trasy przystosować do 200 km/h dla tradycyjnego taboru" - powiedział Merchel.
"Założenie jest ambitne, że do końca sierpnia zakończymy wszystkie prace i do końca października uzyskamy certyfikat i dopuszczenie do prędkości 200 km/h. (...) Naszym celem jest, aby w grudniu 2019 roku, wraz z nowym rozkładem jazdy, wprowadzić na linii Warszawa Gdańsk prędkość 200 km/h" - dodał.
Prezes wyjaśnił, że dzięki zwiększeniu prędkości czas przejazdu pociągów na tej trasie skróci się o około 20 min.
Merchel dodał, że w tym roku na przystosowanie trasy do wyższej prędkości PLK wydadzą kilkadziesiąt mln zł.
>>> Czytaj też: Pesa ma nowy kontrakt zagraniczny. Czy umowa z czeskim przewoźnikiem pozwoli wyjść firmie na plus?