Skutki pakietu mobilności: Europa odjeżdża polskim firmom

5 kwietnia 2019, 14:28 | Aktualizacja: 05.04.2019, 17:11
Tylko na Forsal.pl
Ciężarówka na drodze

Ciężarówka na drodzeźródło: ShutterStock

Większe koszty, więcej biurokracji, więcej ograniczeń w wykonywaniu przewozów i mniejsza konkurencyjność polskich firm transportowych. To na dzień dobry. Do tego w zasadzie sprowadzają się najważniejsze konsekwencje tzw. pakietu mobilności, który Parlament Europejski przyjął w skrajnie niekorzystnej dla firm z Europy Środkowo-Wschodniej wersji.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Polub Forsal.pl

Reklama

Komentarze (33)

  • no excuse(2019-04-05 14:56) Zgłoś naruszenie 18163

    bzdurna unia, polityczny socjalistyczny twór. Wprowadzic kontrolę drogową transportów z niemiec i francji. Skoro oni chronia wlasne tylki, Polacy maja prawo chronic swoje

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • gostom(2019-04-05 16:14) Zgłoś naruszenie 8021098

    To są metody mafii, Polacy płacą minimalne płace dla Kierowców. Cięźarówki kupowane za dotacje z UE, którą z kolei finansuje głównie Niemiec. Jak tak dalej będzie to branźa ta zginie na zachodzie. a okradzoni Kierowcy przez Polskę Mafię będą na Zachodzie prosić później o pomoc socjalną, Tak jest niemal we wszystkich dziedzinach. Europa TAK - ale NIE jako Droga Jednokierunkowa,

    Pokaż odpowiedzi (4)Odpowiedz
  • Jan(2019-04-05 16:39) Zgłoś naruszenie 20111

    Trzeba wrócić do ustawy frankowej, przewalutować kredyty tak jak to zrobiły m.in. Węgry. To odbije się po kieszeni bankom z Niemiec i Francji i da jasny sygnał, że każda próba uderzenia w interesy Polski spotka się z odpowiedzią.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • yy?(2019-04-05 17:30) Zgłoś naruszenie 14612

    A nam co zostaje? Ograniczyć wysokość pensji wypłacanych członkom zarządów spółek z zagranicy do poziomu polskich płac?

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • harpia(2019-04-05 17:38) Zgłoś naruszenie 40413

    No nie po to się kolonizuje jakiś kraj, żeby tubylcze firmy wygrywały konkurencję z tymi z metropolii! Postęp cywilizacyjny i humanitaryzm polega na tym, że już nie wysyła się kanonierek, tylko napuszcza Komisję oraz jakże obiektywny i niezależny TSUE. Można też finansować i popierać siły postępu u tubylców, one wytłumaczą reszcie jaka jest niewdzięczna i dlaczego należy słuchać dobrych białych panów.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • guru122(2019-04-05 17:57) Zgłoś naruszenie 1627

    i dobrze, skończy się dumping płacowy i wschodnie warunki pracy polskich tzw. pracodawców, firmę transportową w polsce może mieć każdy czesiek byznesa, dlatego tyle tych firm i firemek powstało i powstaje, musi nastąpić w końcu konsolidacja.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • 25l(2019-04-05 18:01) Zgłoś naruszenie 14810

    Trzeba wrócić do podatku od marketów. Trzeba go zrobić tak, żeby uderzył w lidla, cerfura, tesco, biedronke itp. Nie może być tak, że Polskie rządy boją się działać w interesie Polski ! Bruksela narzucała Irlandii wyższy cit od firm, który wynosi bez zmian 12.5 % i wybronili.

    Odpowiedz
  • Nord(2019-04-05 18:12) Zgłoś naruszenie 326

    No to teraz ustawa ze zagraniczne firmy będą płacić w Polsce tak samo jak w ich kraju pochodzenia.

    Odpowiedz
  • Tom(2019-04-05 18:28) Zgłoś naruszenie 1789

    Złamano fundamentalne zasady traktatowe dotyczące swobody świadczenia usług. Motywy są oczywiste, mechanizm czytelny a zakłamanie bezczelne. Przecież to "dumping socjalny" w wykonaniu Francji i RFN. Pod pozorami folwarku UE "wszystkie zwierzęta są równe, ale niektóre są równiejsze".

    Odpowiedz
  • Guy Fawkes(2019-04-05 19:23) Zgłoś naruszenie 368106

    Co my jeszcze robimy w tej komunistycznej unii?? Proponuję zacząć od wyrzucenia niemieckich i francuskich sieci handlowych.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Migotka(2019-04-05 19:41) Zgłoś naruszenie 1713

    Proponuję dokonać nacjonalizacji zachodnich firm w Polsce. Odpowiednio do tego, kto ile nam wisi. Niemcy z 865 mld dolarów długu wobec Polski za II w.św. pierwsi w kolejce do golenia.A zapomniałam... i rozesłać listy gończe do łowców nagród z wysokimi nagrodami za członków KE.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • wsiok(2019-04-05 20:32) Zgłoś naruszenie 156

    niech Trump rozwali francuską niemiecką ue która dobrobyt ma tylko dzieki temu że usa swoim kosztem wpuszczają na rynek usa niemieckie i francuskie produkty a my opodatkujmy te szajs markety z niemiec i francji które zabijają polski handel

    Odpowiedz
  • INIO(2019-04-05 21:05) Zgłoś naruszenie 4011

    Polska powinna odpowiedzieć pakietem handlowym. Lidl ma płacić 8000 kasjerom, czyli tyle ile w Niemczech

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • baba jaga(2019-04-06 09:29) Zgłoś naruszenie 108

    pora opuscic eurokalifat zaraz kaza placic za przejscje z kuchni do lazienki

    Odpowiedz
  • alelleuja i do przodu(2019-04-06 11:05) Zgłoś naruszenie 814

    Cwaniacy i kanciarze z RP ani myślą o Polexicie. III RP po prostu się z Unii wyrzuci za: popierania USA, za tworzenie Europy Środkowej pod przewodem RP, za chrystianizację Europy w stylu Ojczulka. I zostaną się rodacy jak w bajce o złotej rybce - w rozlatującej się chacie i pustym korycie.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • beobachter(2019-04-06 14:34) Zgłoś naruszenie 105

    A kto ma korzyść z tych firm transportowych ? Polscy kierowcy , chyba nie za bardzo, Państwo polskie z podatków , prawdopodobnie jakieś ma , pewnie niewielkie. A może polska Władza dzięki monopolizacji transportu ma możliwość szantażu , jak nie będziecie grzeczni to zakręcimy transportowy kurek - chyba nie. Jedyne to to , że nasze europosły lobbują inters januszków czy czesiów szemranego byznesa. Dlaczego taki Frasyniuk tak skakał w obronie poprzedniego rozdania - bo po-wskie euroosły chroniły jego złoty transportowy interes.

    Odpowiedz
  • SZ(2019-04-07 00:33) Zgłoś naruszenie 17

    To PiS przegral te sprawe dla Polski.

    Odpowiedz
  • 522(2019-04-07 13:21) Zgłoś naruszenie 01

    Finansowanie i inwestycje oraz pomoc finansowa. W rzeczywistości jestem osobą, która oferuje pożyczki wszystkim poważnym i uczciwym ludziom, którzy potrzebują pieniędzy. Oferuję od 5 000 do 2 000 000 EUR w ciągu rocznego okresu spłaty do 18 lat później z oprocentowaniem 3%. Finansowane działania generujące dochód, a także instytucje niekomercyjne. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się ze mną pod numerem 00229-61-536-945

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze