Siedziba Polskiej Agencji Kosmicznej pozostanie w Gdańsku – poinformowała w czwartek w Gdańsku minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz. Dodała, że ma nadzieję, iż proces legislacyjny w Sejmie dotyczący tej decyzji zakończy się w połowie czerwca.
wróć do artykułuReklama
Przywódcy państw UE zaakceptowali cel dekarbonizacji UE do 2050 r. Warszawa nie zawetowała konkluzji szczytu, ale na razie nie akceptuje tego celu i potrzebuje więcej czasu na analizę
Prezydent USA Donald Trump poinformował w piątek, że USA i Chiny osiągnęły częściowe porozumienie handlowe, a rozmowy o jego drugim etapie rozpoczną się natychmiast. Waszyngton zawiesi taryfy na chińskie dobra eksportowe, które miały wejść w życie w niedzielę.
Aby zahamować dalsze ocieplanie się klimatu, obostrzenia dotyczące samochodów, statków i samolotów stają się koniecznością. Zajmie się tym nowa Komisja Europejska
2_kk(2019-05-17 17:31) Zgłoś naruszenie 94
Karmisz się mitami wciąż nieumierającej przedwojennej państwowej propagandy, które miały zaczarować bardzo wstydliwą i ponurą rzeczywistość. Może zamiast tego, lepiej poświęć trochę czasu na naukę poprawnej pisowni w ojczystym języku? II RP była krainą gospodarczego absurdu sterowanego przez idealnie niekompetentne państwo, utrzymujące mieszkańców w biedzie i zacofaniu. Jako jedyny spośród 20 przebadanych europejskich krajów do 1938 roku nie osiągnęła wyższego PKB, niż tereny pod zaborami w 1913 roku (tak – ci "źli zaborcy"...). To w liczbach bezwzględnych, bo w związku z szybkim przyrostem ludności (jak to w trzecim świecie), w przeliczeniu na mieszkańca sytuacja pogorszyła się katastrofalnie. Bieda aż piszczała. Pod względem liczby samochodów, telefonów, zużycia nawozów itp. na 1000 mieszkańców, II RP zajmowała w Europie zaszczytne, przedostatnie miejsce od końca (tradycyjnie – za Albanią). "była jednym z ośmiu krajów na świecie, które miała swój przemysł lotniczy" To absolutna bzdura. Własny przemysł lotniczy miała wtedy nawet malutka Litwa. "osiągnelęśmy ogromny sukces .To nie tylko Gdynia czy COP, ale też przemysł lotniczy" Przemysł lotniczy nie osiągnął sukcesu ani finansowego (eksport na Bałkany był "opłacalny" tylko na papierze, w rozliczeniach państwowego monopolisty lotniczego z państwowym monopolem tytoniowym) ani technicznego. Pakowali się we wszystkie ślepe uliczki rozwojowe. Praktycznie nic z tego, nad czym pracowali po 1935 roku, nie przydało się na wojnie. Polskie Dowództwo Lotnictwa z pobudek ideologicznych zniszczyło rozwijający się prywatny przemysł lotniczy i upaństwowiło wszystko. Hołubiony przezeń państwowy PZL był nieefektywnym socjalistycznym molochem, stopniowo pogłębiającym zapóźnienie techniczne wobec światowej czołówki. W proto-peerelowskiej biurokracji, kierownictwo PZL musiało słać DL podania o pozwolenie na zakup choćby partii... gumy za "dewizy". W końcówce lat 30-tych rozwój techniczny, gospodarczy, społeczny czy polityczny II RP zmierzał do ściany i katastrofy. Niezależnie od planów, jakie wobec niej mieli Niemcy i Rosjanie.
Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz@2-kk(2019-05-18 16:06) Zgłoś naruszenie 40
To samo mówiła już nieżyjąca babcia ,kiedy to ktoś tam w telewizji się podniecał jak to przed wojna w Polsce było świetnie. Nie pochodziła z biedy ale mówiła , ze generalnie atmosfera była nieciekawa, bo 3/4 społeczeństw to była przerażająca bieda, nprz. w rodzinie z 4 dzieci były tylko jedne buty. Baraki w Warszawie, totalny brak pracy, tłumy zabiedzonych meszczyn w łachmanach w miejscach, gdzie wynajmowano robotników okazjonalnych. Dzieci nie miały ubrań, a w barakach panował brud, dużo noworodków oraz małych dzieci umierało od chorób.
ruru(2019-05-18 05:57) Zgłoś naruszenie 01
A socjalizm w Niemczech spowodował ogromny rozwój i utworzenie najsilniejszej armii Europy.
Newsroom(2019-05-17 11:09) Zgłoś naruszenie 68
Proszę sobie wyobrażić jaki Polska dokonała ogromnego wysiłku w okresie międzywojennym, a mianowicie była jednym z ośmiu krajów na świecie, które miała swój przemysł lotniczy i własnych konstruktorów oraz wybitnych pilotów.. Po 123 latach zaborów , rozbicia Polski przez trzech zaborców ,a mimo to osiągnelęśmy ogromny sukces .To nie tylko Gdynia czy COP, ale też przemysł lotniczy to tak jakby dziś porównywać z przemysłem kosmicznym ! Jeśli ktoś mówi ze Polacy niczego nie dokonali i że powinni zajmować się włącznie hodowlą gęsi czy zbijać palety, to tu jest przykład że nie powinniśmy mieć zadnych kompleksów, natomiast powinnismy być dumni z tego co zostawili po sobie nasi poprzednicy .
Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedztak, tak!(2019-05-17 18:29) Zgłoś naruszenie 72
Lepiej dobrze hodować gęsi, niż się rzucać i pakować w to, co jest nieosiągalne, biorąc pod uwagę brak wsześniejszych osiągnięć, doświadczenia oraz uwstecznie w stosunku do tych,którzy osiągneli już wiele . Niepotrzebne wydatki,,powodujące zubożenie kieszeni podatników.
gostom(2019-05-18 20:05) Zgłoś naruszenie 40
Wśród głównych barier wpływających na rozwój innowacji w polskich firmach jest utrudnienie i brak odpowiednich zasobów i oczywiście czynnik ludzki. To z tego powodu Polacy boją się swojej pracy. Często brakuje im odwagi podejmowania odważnych decyzji. Oni wolą czekać na gotowe rozwiązania, które zostały przetestowane przez innych, A nie własne pomysły i zaryzykować inwestując w przyszłość. Kolejna przeszkoda na szybki Rozwój to także brak wystarczająco wykwalifikowanych i kreatywnych pracowników w Polsce. Brak Poziomu, który byłby w stanie podejmować śmiałe decyzje inwestycyjne. Nowoczesne technologie są dla Polaka magią aby te same z powodzeniem i odpowiednim wykorzystaniem opracować lub wprowadzić do produkcji.Teren, który zdecydowanie wymaga poprawy w szkoleniu przyszłych pracowników, w tym ścisła współpraca między firmami i instytucjami szkolnictwa wyższego na Uniwersytetach ale też nai Szkołach zawodowych. Ważne jest szkolenie menedżerów z umiejętnościami odpowiadającymi potrzebom czwartej (4.0) rewolucji przemysłowej. To nie tylko określa kierunki i możliwości rozwoju poszczególnych firm, ale także ogólny zasięg rewolucji technologicznej w polskim zacofanym przemyśle. No i pod koniec jeszcze dodam. ze styl życia Polaka i jego nienasycony konsum na koszt innych społeczeństw hamuje rozwój. est brak kasy na wielkie inwestycje.
Odpowiedz