Warszawa, 17.05.2019 (ISBnews) - Wittchen odnotował 2,26 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2019 r. wobec 2,68 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 3,4 mln zł wobec 3,67 mln zł zysku rok wcześniej.
"Wykluczenie dodatkowych 7 niedziel, które tradycyjnie były dniami o wysokim poziomie przychodów ze sprzedaży, w I kwartale 2019 wpłynęło na realizację nieznacznie niższego poziomu przychodów w sklepach porównywalnych przy jednocześnie występującej indeksacji czynszów. Zwiększająca się skala działalności Grupy wymagająca wykorzystania zewnętrznych magazynów przy rosnących kosztach paliw i wynagrodzeń w logistyce oraz zwiększający się udział sprzedaży zagranicznej charakteryzującej się wyższym poziomem kosztów marketingowych i logistycznych wraz z omówionym wpływem zakazu handlu w niedziele przyczyniły się do wyższej dynamiki wzrostu kosztów w stosunku do przychodów. W rezultacie zysk z działalności operacyjnej był niższy o 0,3 mln zł w porównaniu do I kwartału 2018 roku. Wynik EBITDA za I kwartał 2019 roku wyniósł 9,4 mln zł, a rentowność EBITDA 18,5%" - czytamy w raporcie.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 50,94 mln zł w I kw. 2019 r. wobec 43,27 mln zł rok wcześniej.
"W I kwartale 2019 roku przychody Grupy w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego wzrosły o 18% do poziomu 50,9 mln zł. Do wzrostu przychodów przyczynił się rozwój sieci handlowej oraz zwiększenie sprzedaży internetowej w kraju i zagranicą. Mniejsza ilość niedziel dostępnych dla handlu w I kwartale 2019 roku wpłynęła na ograniczenie możliwości realizowania przychodów przez sklepy stacjonarne i wpłynęła negatywnie na dynamikę wzrostu sprzedaży i rentowność sprzedaży. Marża brutto zrealizowana na sprzedaży w I kwartale 2019 roku wyniosła 58,7% i była niższa o 0,5 pkt proc. od marży w analogicznym okresie roku poprzedniego, do czego w głównej mierze przyczyniły się niekorzystne trendy na rynku walutowym" - napisano w raporcie.
Na dzień 31 marca 2019 roku powierzchnia handlowa wynosiła 7 860 m2 i 100 punktów sprzedaży (na 31 marca 2018 roku 7 051 m2 i 90 punktów sprzedaży).

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2019 r. wyniósł 2,12 mln zł wobec 2,57 mln zł zysku rok wcześniej.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r.
(ISBnews)