Jak mówi Wojciech Trojanowski, nie jest tajemnicą, że odcinek, który na A1 miała przygotować firma Salini nie ma obecnie wykonawcy. W związku z tym GDKiA prowadzi rozmowy z firmami, które mogłyby przejąć wykonanie pozostałych prac.

- Rozmawia z wybranymi wykonawcami, m. in. z nami – mówi Trojanowski. I wyjaśnia, że taka jest rzeczywistość branży, iż kontrakty podpisywane w latach ubiegłych są realizowane w kompletnie innych warunkach ekonomicznych. Wzrost wynagrodzeń robotników budowlanych w tej branży w ostatnich 3 latach nastąpił o 20 proc. podczas gdy klauzule waloryzacyjne na tych kontraktach przewidują maksymalny wzrost o 1 proc. w ciągu trzech lat, i to pokazuje, że te klauzule są nieefektywne.

Ważna dla aglomeracji warszawskiej jest też obwodnica Kołbieli na trasie Lublin-Warszawa. -Termin realizacji jest inny niż pierwotnie, ale i produkt jest inny niż był w przetargu.

Dlaczego? Skąd ta zmiana? Więcej w wideo rozmowie. Także o tym kiedy mogą zakończyć się prace nad obwodnicą Częstochowy, i jak w trudnych warunkach 2019 roku radzi sobie firma STRABAG.

Reklama