Przychody Grupy Redan spadły o 26% r: r do ok. 38 mln zł w maju


Warszawa, 10.06.2019 (ISBnews) - Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w maju 2019 r. wyniosła ok. 38 mln zł i była 26% niższa r/r, podała spółka. W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Redan wyniosła ok. 195 mln zł i była niższa o ok. 12% r/r.
Na rynku modowym sprzedaż towarów w maju 2019 r. wyniosła ok. 17 mln zł i była niższa o ok. 14%, porównując do maja poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 88 mln zł i była ok. 2% wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, podano.
"Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w maju 2019 wyniosły 2,7 mln zł, co oznacza wzrost o 1% w stosunku do maja 2018 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 15 mln zł i była 12% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego" - czytamy w komunikacie.
W maju utrzymywał się efekt wewnętrznej konkurencji oferty wyprzedażowej z nową kolekcją, która wpływała na obniżenie cen i marż tej ostatniej. W porównaniu r/r niższa była sprzedaż oferty typowo letniej, na wysokiej marży - w 2018 r. warunki pogodowe istotnie stymulowały jej zakupy przez klientów. Bardzo dobra (lepsza od planów) sprzedaż stałej oferty w poprzednich miesiącach spowodowała zmniejszenie jej zapasu, gdyż nie było możliwości szybciej go uzupełnić, wskazano również.
Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec maja 2019 wyniosła 37,7 tys. m2, tj. była o 4% wyższa niż w tym samym momencie 2018 r.
"W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w maju 2019 r. wyniósł ok. 21 mln zł, co oznacza spadek o 33% w porównaniu do maja roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 107 mln zł i była niższa o ok. 22% w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego" - czytamy dalej.
Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w maju 2019 wyniosły ok. 0,4 mln, zł co oznacza spadek o 29% w stosunku do maja 2018 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła ok. 2,6 mln zł i była niższa o ok. 15% w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego, podano także.
Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec maja 2019 wyniosła 129,3 tys. m2, co oznacza spadek o ok. 9% w odniesieniu do maja 2018.
Sieć TXM na koniec maja składała się z 348 sklepów własnych o łącznej powierzchni 91,5 tys. m2, która była o ok. 13,1% niższa niż na koniec maja 2018.
Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. Spółka TXM, w której Redan ma pakiet większościowy akcji, zadebiutowała na GPW w grudniu 2016 r.
(ISBnews)