Transakcje związane z Uberem stanowiły aż 12,72 proc. wszystkich transakcji firmowych wśród klientów Certify. Średnio na usługi Ubera wydawano 25,37 dol.
Z kolei główny rywal Ubera – amerykańska firma Lyft – odnotowała udział w transakcjach na poziomie 3,8 proc., co stanowi wzrost o 2,6 proc. względem ubiegłego roku.
Wzrosty Ubera i Lyfta odbiły się na tradycyjnych taksówkach, które przez podróżujących przedsiębiorców coraz rzadziej były brane pod uwagę.
„Jeśli jesteś taksówkarzem, czeka cię zmiana modelu biznesowego, ponieważ trend jest bardzo wyraźny” – komentuje Bob Neveu, dyrektor zarządzający w Certify.
Jeśli chodzi o firmowe wydatki na jedzenie, przedsiębiorcy w ostatnim kwartale najczęściej korzystali z sieci fastfoodów. Na szczycie zestawienia znalazły się Starbucks, McDonald’s oraz Chich-fil-A. Pod względem wydatków na firmowe lunch i obiad, największy udział w transakcjach firm zanotował McDonald’s.
W ostatnim raporcie Certify pojawiły się również firmowe wydatki na skutery elektryczne. Największy udział w transakcjach tego typu mieli Lime i Bird, którzy oferują swój sprzęt w ponad 100 miastach świata, zaś ich wartość jest szacowana na 2,5 mld dol.
Kwartalne raporty Certify są opracowywane na podstawie danych z ponad 10 mln transakcji, które są zawierane w czasie podróży służbowych.
>>> Czytaj też: Uber robi porządek z partnerami i wprowadza szkolenia dla kierowców