Warszawa, 05.08.2019 (ISBnews) - Skonsolidowane przychody ze sprzedaży VRG (d. Vistula Group) osiągnięte w lipcu br. wyniosły ok. 85 mln zł i były wyższe o ok. 35,1% w skali roku, podała spółka. W okresie styczeń-lipiec 2019 r. wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła ok. 569,6 mln zł i była wyższa o ok. 36,8% r/r.
"Spółka informuje jednocześnie, że przychody ze sprzedaży detalicznej osiągnięte w lipcu 2019 roku przez grupę kapitałową spółki w poszczególnych segmentach działalności operacyjnej przedstawiały się następująco:
a) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler, Bytom) - wyniosły około 51,1 mln zł (w tym Bytom 16 mln zł) i były wyższe od przychodów osiągniętych w lipcu 2018 roku o około 60,1%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-lipiec 2019 roku w tym segmencie wyniosła około 357,5 mln zł (w tym Bytom 108 mln zł) i była wyższa o około 52,9% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
b) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) - wyniosły około 31,5 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w lipcu 2018 roku o około 17,6 %. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-lipiec 2019 roku w tym segmencie wyniosła około 189,6 mln zł i była wyższa o około 20,3% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego" - czytamy w komunikacie.
Skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w lipcu 2019 roku przez grupę kapitałową spółki wyniosła około 50,4% i była wyższa od marży osiągniętej w lipcu 2018 roku o około 3,1 pkt proc. W ujęciu narastającym, skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-lipiec 2019 wyniosła około 51,3% i była wyższa o 1,3 pkt proc. od marży osiągniętej w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy kapitałowej na koniec lipca 2019 roku wyniosła 53,4 tys. m2 ( w tym Bytom 16,2 tys. m2)
VRG (do 30 listopada 2018 r.: Vistula Group) specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.
(ISBnews)