Zgodnie z zamówieniem, autobusy z napędem na gaz ziemny zostaną dostarczone w połowie 2020 roku, zaś autobusy elektryczne – w pierwszym kwartale 2022 roku.

Solarisy Urbino 12 electric wyposażone będą w baterie Solaris High Energy o pojemności 200 kWh. Zmagazynowana w nich energia napędzać będzie oś z zintegrowanymi silnikami elektrycznymi, zapewniając bezemisyjną jazdę w miejscu ich użytkowania. Na pokładzie autobusów znajdzie się 28 miejsc siedzących oraz dodatkowo dwa siedzenia składane.

"Autobusy napędzane sprężonym gazem ziemnym spełniają rygorystyczne europejskie normy emisji spalin Euro 6. W Solarisach Urbino 12 CNG do dyspozycji pasażerów będzie 31 miejsc siedzących, zaś w tych 18-metrowych - 45 miejsc siedzących" - podała spółka.

Współpraca firmy Solaris ze szwedzkimi przewoźnikami sięga 2003 roku. Od tego czasu Solaris dostarczył do klientów w Szwecji ponad 600 pojazdów, z czego znakomita większość to pojazdy z napędami nisko- i zeroemisyjnymi.

Reklama

Solaris Bus & Coach S.A. to jeden z europejskich liderów produkcji autobusów i trolejbusów. Do tej pory wyprodukował ponad 17 tys. pojazdów.

>>> Czytaj też: Otwarcie kolejnych stacji metra w Warszawie jeszcze w połowie września? "Jest taka szansa"