Niemiecka machina przemysłowa pęka. Branżę motoryzacyjną nad Renem czeka wstrząs

2 października 2019, 06:49 | Aktualizacja: 14.10.2019, 12:52
Źródło:Bloomberg

Niemiecka potęga gospodarcza została zbudowana na plecach doskonałego przemysłu wytwarzającego auta z silnikami spalinowymi. Nieuchronne odejście od tego rodzaju pojazdów sprawi, że pozycja Niemiec jako europejskiego silnika gospodarczego staje się zagrożona.

wróć do artykułu

Polub Forsal.pl

Reklama

Komentarze (72)

  • Polak(2019-10-07 09:17) Zgłoś naruszenie 00

    Czytam i co widzę , płacz nazistowskich firemek

    Odpowiedz
  • Das99(2019-10-03 20:51) Zgłoś naruszenie 00

    No niestety. Niemcy nie są gotowi na zmiany motoryzacyjne. Toyota ma swoje hybrydy i mirai. A Ci skupili się na spalinówkach i to się teraz na nich mści

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • jeden już proponował siatkę na wsch.granicy (2019-10-03 07:43) Zgłoś naruszenie 10

    Kacza grypa atakuje "rozum" ,którego Jan 88 nigdy nie miał więc sypnął bzdurą . Zaistniał jak pan Kononowicz .

    Odpowiedz
  • kokos(2019-10-02 23:32) Zgłoś naruszenie 21

    Staram się nie kupować nic niemieckiego, a auta z tego kraju miał nie będę. Stawiam na Japońskie, Koreańskie czy nawet na Francuskie. A wy kupujcie co chcecie.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • gosc(2019-10-02 17:46) Zgłoś naruszenie 21

    Niema co udawac znawcy tematu ekonomi, jedyna branza gospodarki niemiec ktora ciagnie ten caly woz to motoryzacja i nie pomoga tutaj jakies zaklinania rzeczywistosci iz produkuja wszystko od igly po okret podwodny.Jezeli padnie przemysl motoryzacyjny a jest to nieuniknione to w zasadzie nic z niemieckiej gospodarki nie pociagnie kraju do przodu! Tam 80 % firm robi na motoryzacje!!! Sytuacja jest bardzo podobna do Finlandji gdzie upadek Noki pokazal ze kraj jest wlasciwie NAGI jezeli chodzi o inne branze gospodarki. Dokladnie ta sama sytuacja jest na rynku niemieckim.

    Odpowiedz
  • nadzieja(2019-10-02 17:39) Zgłoś naruszenie 10

    Trochę z innej beczki ,podobno nad Berlinem będzie szumiała kiedyś puszcza...... . Siedzę i siedzę i czekam ,w fotelu już się dołek zrobił i nic . No jak tak można ? Ale może?

    Odpowiedz
  • Bart(2019-10-02 13:16) Zgłoś naruszenie 318

    A PIES TRACAŁ GERMANCA

    Odpowiedz
  • Kazik(2019-10-02 13:05) Zgłoś naruszenie 13474

    Pan Bóg zapłaci Niemcom za morderstwa, grabieże, oszustwa, pychę, kłamsywa. Kryzys, który ich czeka będzie największy w histori. To będzie koniec UE i 4 rzeszy. 0

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • OFIARA RUDEGO ZŁODZIEJA(2019-10-02 12:12) Zgłoś naruszenie 13434

    Afrykanscy inzynierowie nie dają rady? Dziwne, bardzo dziwne :)

    Odpowiedz
  • stefan wizjoner(2019-10-02 11:49) Zgłoś naruszenie 22531

    Rzeczywiście – kraj w ruinie. Po 2018 r. Niemcy miały 60 mld EUR nadwyżki budżetowej przy bardzo niskim wzroście gospodarczym. W 2019 wzrost nadal kuleje, a Niemcy po 6 miesiącach mają 45 mld EUR nadwyżki w budżecie. Rzeczywiście – ruina. Autor artykułu chyba nigdy nie był w Niemczech. Kraj ten oprócz aut robi dosłownie wszystko. Po niemieckich autostradach jeżdżą ciurkiem tiry z niemieckimi napisami – same niemiecki firmy wiozą masy towaru we wszystkie strony świata, a tu Polaczki machną artykulik, że Niemcy w ruinie i za tydzień się przewrócą. Niemcy to potęga – w autach elektrycznych też będą potęgą.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • postęp technologiczny(2019-10-02 11:27) Zgłoś naruszenie 111

    No taa silniki elektryczne to zło, diesel po wsze czasy!!! Naszej cywilizacji grozi katastrofa jaka nastąpiła gdy wprowadzono maszynę ****** do użycia...

    Odpowiedz
  • baba ze wsi(2019-10-02 10:42) Zgłoś naruszenie 90786

    Niedługo to Niemcy będą do nas walić na wykopki drzwiami i oknami by dorobić troszkę grosza dorobić, a nie Polacy do Niemiec na szparagi jak to do niedawna bywało.

    Odpowiedz
  • Jurek M(2019-10-02 10:29) Zgłoś naruszenie 20120

    Za chwilę zacznie się bałagan nad Renem, dokładnie taki jak w latach 30 tych, minionego wieku - bałagan związany z brakiem pracy, socjalu i brakiem pieniędzy na wiele rzeczy . Kryzys gopspodarczy i polityczny. to są rzeczy nierozłączne. To jest dopiero początek najgorsze dopiero przed nami.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Tatanka(2019-10-02 10:05) Zgłoś naruszenie 29017

    To jest juz chba biliardowy artykuł o upadku Niemiec. Jezeli do przyszłego czwartu we wszystki niemieckich miastach nie pekna wodociagi, nie zerwie dachu, nie wywioza fabryk i maszyn, nie zerdzewieja piece hutnicze, nie pekną autostrady, nie przepija zlota w bankach to ja juz w ten kryzys nie wierze. Czym jest kryzys? Ze 0,002% mniej zaroba to nie znaczy ze stana sie krajem rolniczym z wykorzystaniem drewnianego pluga. Ich nadwyzka budzetowa z 1 rok to tyle samo co nasz caly budzet. Wydoroslijcie.

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • Jurek M(2019-10-02 10:02) Zgłoś naruszenie 118459

    A Polska kwitnie i rozwija się z prędkością 4,5% PKB. A jeszcze niedawno trolle twierdzili że jak Niemcy dostaną zapalenia płuc, to nasza gospodarka padnie - jest akurat odwrotnie - mimo że Niemcy zapadły na zapalenie płuc, my mamy się swietnie - zdrowie naszej gospodarki jest olimpijskie !

    Pokaż odpowiedzi (4)Odpowiedz
  • Jaroslaw K.(2019-10-02 10:02) Zgłoś naruszenie 410

    Przyszłością są ogniwa wodorowe. Ale jeszcze zostają ciężarówki, traktory, maszyny budowlane. No tam maksymalnie można zastosować silnik zasilany CNG. Ten kto wymyśli bezpieczne nie litowe ogniwa ten wygra. Teraz przeszkodą jest silnie grzanie się tych ogniw. Przyszłością są ogniwa bez elektrolitu.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Volksdojcz(2019-10-02 09:58) Zgłoś naruszenie 12016

    Dobijcie Niemców niech się nie męczą ! Przykro patrzeć na te cierpienia !

    Odpowiedz
  • Robol(2019-10-02 09:50) Zgłoś naruszenie 19431

    Prawie od 10 lat można kupić hybrydowe i w 100% elektryczne samochody a w kraju którego największy eksport to samochody nie ma nawet jednej fabryki produkującej baterie do aut elektrycznych. Niemiecki sektor przemysłowy przypomina Nokie. Brak innowacji brak postępu, stagnacja i spadki a kraj jest zalewany imigrantami z Afryki i Azji. Niemcy stali się leniwi. Dom z kart zaczął się sypać. Tylko Koreańska LG Chem produkuje baterie w Europie i to w Polsce, ta fabryka jest aktualnie rozbudowywana i będzie największą taką fabryką na świecie.

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • Terminator(2019-10-02 09:48) Zgłoś naruszenie 525

    A co to już deutschmüslümüafroland powoli się rozpada??? Wiedziałem że to nie prawdziwe państwo tylko taka sklejka różnych landów!!! LooooooooooooooooooooooL.

    Odpowiedz
  • Alek(2019-10-02 09:30) Zgłoś naruszenie 1947

    Przede wszystkim brakuje takich informacji w artykule: - czesci do silnikow spalinowych produkuje sie w krajach UE - czesci do pojazdow elektrycznych - w Azji lub w USA. EUropa odstaje pod wzgledem technologii elektronicznych od Azji i USA. I dlatego produkcja aut elektrycznych mocno uderzy w produkcje aut na kontynencie, bo firmy produkujace podzespoly do aut spalinowych nie przestawia produkcji np. na wytwarzanie falownikow, silnikow elektrycznych czy akumulatorow.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze