Przychody VRG wzrosły o ok. 32,1% r: r do ok. 75,7 mln zł w październiku



Warszawa, 05.11.2019 (ISBnews) - Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte przez VRG wyniosły około 75,7 mln zł w październiku i były wyższe o ok. 32,1% w skali roku, podała spółka. W ujęciu narastającym, w okresie styczeń-październik 2019 roku przychody wyniosły ok. 811,5 mln zł i były wyższe o ok. 37,3% r/r.

"Spółka informuje jednocześnie, że przychody ze sprzedaży detalicznej osiągnięte w październiku 2019 roku przez grupę kapitałową spółki w poszczególnych segmentach działalności operacyjnej przedstawiały się następująco:

a) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler, Bytom) - wyniosły około 48,1 mln zł (w tym Bytom 13,5 mln zł) i były wyższe od przychodów osiągniętych w październiku 2018 roku o około 40,9%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń - październik 2019 roku w tym segmencie wyniosła około 507 mln zł (w tym Bytom 151,8 mln zł) i była wyższa o około 52,3% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.

b) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.Kruk) - wyniosły około 24,9 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w październiku 2018 roku o około 22,4%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń - październik 2019 roku w tym segmencie wyniosła około 273,3 mln zł i była wyższa o około 21,1% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego" - czytamy w komunikacie.

Spółka podała, że skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w październiku 2019 roku przez grupę kapitałową spółki wyniosła około 54,9% i była wyższa od marży osiągniętej w październiku 2018 roku o około 2 pkt proc.

"W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-październik 2019 wyniosła około 51,7% i była wyższa o 1,1 pkt proc. od marży osiągniętej w analogicznym okresie ubiegłego roku" - czytamy także.

Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy kapitałowej na koniec października 2019 roku wyniosła 54,3 tys. m2 (w tym Bytom 16,4 tys. m2).

VRG (do 30 listopada 2018 r.: Vistula Group) specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.

(ISBnews)