Dlaczego Tesla zbuduje "gigafabrykę" w Niemczech? Wybór Elona Muska jest przemyślany i logiczny [OPINIA]

20 listopada 2019, 06:45
Źródło:Bloomberg
Berlin, Niemcy

Berlin, Niemcyźródło: ShutterStock

Pomimo, że Berlin i okolice nie są zagłębiami przemysłu motoryzacyjnego w Niemczech, to wybór właśnie takiej lokalizacji dla "gigafabryki" Tesli przez Elona Muska jest z wielu powodów uzasadniony - pisze w opinii Leonid Bershidsky.

wróć do artykułu

Polub Forsal.pl

Reklama

Komentarze (62)

  • Roki(2019-11-20 07:17) Zgłoś naruszenie 16122

    Z pewnością Elon myślał o Henryku Fordzie albo o niemieckiej kulturze sturtupow jak wybiera! Lokalizacje. Wybrał największy rynek klientów i tyle

    Odpowiedz
  • Smutny(2019-11-20 07:35) Zgłoś naruszenie 4330

    83 miliony mieszkańców to pewnie zdecydowało a co za tym idzie największy rynek

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • ER(2019-11-20 08:01) Zgłoś naruszenie 16318

    Dotacja w wysokosci 300 mln Euro byla w tym kontekscie nic nieznaczacym bonusem. Poniewaz w Brandenburgii zamykaja kopalnie, to pewnie na zatrudnienie pracownikow tez sa jakies programy pomocowe.

    Odpowiedz
  • Zawiedzionony(2019-11-20 08:10) Zgłoś naruszenie 5737

    No i blisko do zagłębia taniej siły roboczej w Polsce. Zadowolą się paroma euro, zamiast tych 30-tu.

    Odpowiedz
  • Jan Power II(2019-11-20 08:11) Zgłoś naruszenie 147142

    Nie czytałem artykułu Leona Bershidskiego, ale Jeżeli ten komuch porównuje Niemcy do Polski i twierdzi ze dobrze dla Elona że wybrał Niemcy a nie Polskę, tzn że powinien wybrac Polskę :)

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • BRUNEK FLINTA (2019-11-20 08:16) Zgłoś naruszenie 16243

    Potrzebują inżynierów i ich podkradną z VW który ma fabrykę niedaleko ze Szczecina czy Wrocławia ale też ze Skody czy BMW i nie przypadkowo LG i inni budują koło Wrocławia fabryki baterii to jest wszystko dograne a Teslę produkowaną w PL by żaden Niemiec nie kupił a tak powiedzą deutsche auto ot cała filozofia

    Odpowiedz
  • Caius(2019-11-20 08:32) Zgłoś naruszenie 945

    Ale stek bzdur. Ta decyzja to zaledwie wabik na Niemcy. Jeśli Niemiaszki będą parli na Chiny i Rosję to Musk zmieni decyzję, bo mu tak każą elity Waszyngtońskie.

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • qwas(2019-11-20 08:33) Zgłoś naruszenie 5923

    tani prąd i tyle w temacie

    Odpowiedz
  • Cała prawda.(2019-11-20 08:43) Zgłoś naruszenie 5022

    Prawda jest taka że Niemcy mają podpisany kontrakt z Boliwią na import do siebie litu jako półproduktu. Boliwia posiada 50-70 proc zasobów światowych litu, o których dziś wiadomo. Wyrzucenie prezydenta Boliwi który nie chciał za darmo oddać zasobów, powoduje tę grę łatwiejszą. Lit jest potrzebny do produkcji baterii. Dodatkowo Musk liczy na niemieckie dotacje do elektryków.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • ccc(2019-11-20 08:45) Zgłoś naruszenie 16127

    najnizsza stawka w Niemczech dla robola to 27 euro na godzinę. hahahajaha... Panie autorze proszę napisać w którym zakładzie. Tyle to zarabia i owszem ale inzynier w BMW ale na pewno nie pracownik na linii

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • 12345(2019-11-20 08:55) Zgłoś naruszenie 16227

    Tesla z Niemiec będzie kosztowała krocie-bankructwo pewne.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Norman(2019-11-20 09:02) Zgłoś naruszenie 4427

    Amerykanie zawsze mieli problemy z geografią... No coż, bedziemy jeździć teslami made in Syria...

    Odpowiedz
  • Df(2019-11-20 09:21) Zgłoś naruszenie 17415

    Ciekawe ze w artykule pewne niedomowienia ale jeszce ciekawsze ze co komentarz to inne spojrzenie. Wiekszosc prawdziwa. To pokazuje jakim dobrym wyborem jest lokalizacja pod Berlinem (od polskiej strony) Co do stawek 27Eur za godzine to sa prawdziwe ale jedynie dla uzwiazkowionych taryfa IG Metall pracownikow koncernu. Polacy pracuja jako tzw Leiharbeiter za polowe tego. Jesli zdolny elektryk to dostanie 20Eur/h za kladzenie kabli.

    Odpowiedz
  • jjj(2019-11-20 09:27) Zgłoś naruszenie 4140

    Miejsce idealne bo samochody będą NIEMIECKIE a zbudowane w części przez polskich darmowych pracowników i poddostawców.

    Odpowiedz
  • InF(2019-11-20 09:31) Zgłoś naruszenie 17320

    A to dobre :) zobaczymy, co Musk powie, jak zderzy się z rzeczywistością niemieckiego prawa pracy :) Kraina, gdzie pracownik w zasadzie może nie przychodzić do pracy, i nie można go zwolnić. Każdą najmniejszą decyzję musi tez zatwierdzić rada zakładowa. Powodzenia dla Muska, prowadzenie firmy w Niemczech to hardkor, jest się zakładnikiem pracownika.

    Pokaż odpowiedzi (5)Odpowiedz
  • WWC(2019-11-20 09:31) Zgłoś naruszenie 17327

    Elon powinien najpierw pogadać z Jeffem z Amazona o tym dlaczego Amazon przeniósł się z Niemiec do Polski....

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • P(2019-11-20 10:00) Zgłoś naruszenie 617

    Artykuł ciekawy ale autor jak wielu jest na bakier z geografią, Niemcy nie są najludniejszym państwem starego kontynentu.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Roman K.(2019-11-20 10:32) Zgłoś naruszenie 2980

    Totalne brednie dla typowych lemingów, miłujących jeszcze opozycję , choć to powoli się zmienia !

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Assl(2019-11-20 11:12) Zgłoś naruszenie 16024

    Bez przesady z tą "gigafabryką". Przeciętna fabryka samochodów produkuje ich więcej niż wszystkie zakłady Tesli razem wzięte.

    Odpowiedz
  • Terminator(2019-11-20 14:12) Zgłoś naruszenie 8441

    Prosta sprawa!!! Bo teraz w Niemczech jest wielu specjalistów nowych technologii z Afyki i z Bliskiego Wschodu!!! Trzeba im po prostu dobrą pracę dać (integracja)!!! LoooooooooooooooooooooooooooL.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze