Przedwojenny rekord czasu przejazdu z Krakowa do Zakopanego uda się pobić w 2023 roku

22 listopada 2019, 11:02 | Aktualizacja: 22.11.2019, 14:57
Źródło:Forsal.pl
Luxtorpeda, Zakopane 1936, Narodowe Archiwum Cyfrowe (Sygnatura: 1-G-2970)

Luxtorpeda, Zakopane 1936, Narodowe Archiwum Cyfrowe (Sygnatura: 1-G-2970)źródło: Domena Publiczna

Wtedy ma finiszować remont torów pod Tatry. Najszybsze pociągi pokonają odcinek z Krakowa do Zakopanego w nieco ponad dwie godziny.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Polub Forsal.pl

Reklama

Komentarze (14)

  • Terminator(2019-11-22 12:03) Zgłoś naruszenie 207

    Wstyd!!! W 2023 roku będziemy na poziomie 1936r.!! LoooooooooooooooooooooooooL.

    Odpowiedz
  • PO CO(2019-11-22 13:33) Zgłoś naruszenie 125

    Ale po co tory do zakopanego za 7 MILIARDÓW złotych jeśli ruch jest tylko w dwóch szczytach w sezonie?

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • Terminator(2019-11-22 12:02) Zgłoś naruszenie 114

    Wstyd!!! W 2023 roku będziemy na poziomie 1936r.!!! LoooooooooooooooooooooooooL.

    Odpowiedz
  • sukces_goni_sukces(2019-11-22 13:49) Zgłoś naruszenie 110

    " Lepszy czas przejazdu uda się osiągnąć nie tylko dzięki remontowi torów, ale także dzięki budowie łącznicy w Chabówce, która wyeliminuje konieczność zmiany kierunku jazdy. Już wcześniej podobne łącznice powstały w Suchej Beskidzkiej i w Krakowie." W sensie przed wojną, BEZ tych trzech łącznic, było szybciej? :)

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • dżesika od brajana(2019-11-23 07:47) Zgłoś naruszenie 95

    Taka refleksja......... skoro przed wojną polska kolej tak się rozwijała, to do czego doszlibyśmy współcześnie gdyby nie zbrodniarze niemieccy i ż y d o-sowieccy. Do czego doprowadzili wspólnie Polskę. Jakie są konsekwencje ich zbrodni popełnionych na narodzie polskim!!

    Odpowiedz
  • Robol(2019-11-22 15:53) Zgłoś naruszenie 53

    ”Większe skrócenie czasu podróży – do około półtorej godziny - będzie możliwe dopiero po zbudowaniu blisko 60-kilometrowego skrótu z podkrakowskiego Podłęża do Piekełka”...koszt może sięgać 6-7 mld... jedyna szansa to środki UE. Nie ma pieniędzy na infrastrukturę jest za to kasa na przywileje emerytalne i 13 dla seniorów! Kupili sobie nawet prywatne odrzutowce oczywiście bez przetargu. Poco inwestować w rozwój jak można rozdać! Same 13ki to 10 mld ROCZNIE. Wystarczy zlikwidować przywileje emerytalne i 13ki a będą pieniądze na inwestycje. Ale wiadomo, są sprawy ważne i są sprawy kluczowe. Inwestycje są ważne ale ciepłe stołki są kluczowe!

    Odpowiedz
  • SL76(2019-11-22 15:48) Zgłoś naruszenie 41

    Patrząc na koleje np. w UK,Niemczech,Francji...to dalej będziemy w czarnej ....a poza tym od znaku Kraków do znaku Zakopane 58 minut samochodem tylko o 6-tej rano polecam.

    Odpowiedz
  • Lol(2019-11-23 07:16) Zgłoś naruszenie 30

    Nie igarniam tego ta linia od 2 lat jest wylaczana z ruchu. Teraz tez wylaczona i jeszcze bedzie 3-4 lata wylaczona a ma ledwo 100km i jeden tor. Ja rozumiem jakby tam byl normalny ruch. Ale ze w bezruchu beda tak dlugo to robic? Przeciez to chore

    Odpowiedz
  • Rak(2019-11-24 09:01) Zgłoś naruszenie 30

    Przeciez PiS i minister Adamczyk obiecali ze juz w poprzedniej kadencji rozpoczna sie prace przy budowie nowej lini do Zakopanego Podleze -Piekielko, a tu kolejne mrzonki o nastepnej dekadzie, jak Unia da kase w kolejnej perspektywie budzetowej, czyli jak zwykle wszystko od Unii zalezy

    Odpowiedz
  • Zych(2019-12-30 06:39) Zgłoś naruszenie 00

    Luxtorpeda to nie pociag, a bardziej, jak bysmy go nazwali dzisiaj, szynobus. Czyli jednowagonowy pojazd na szynach. Nie za bardzo da sie go porownac z dzisiejszymi pociagami. Zatem za bardzo nie lamentujmy.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze