Wniosek o zgodę na transakcję wpłynął do UOKiK 28 października, przypomniano.

Działalność uczestników koncentracji pokrywa się na kilku rynkach, m.in. rozpowszechniania programów radiowych i reklamy internetowej, dlatego konieczna jest ich analiza.

"Musimy m.in. ustalić udziały Agory i Eurozet na poszczególnych rynkach, porównać je z siłą ich konkurentów i sprawdzić, czy rywalizacja przedsiębiorców ma charakter lokalny czy ogólnopolski" - powiedział prezes UOKiK Marek Niechciał, cytowany w komunikacie.

Rozpoczęcie drugiego etapu postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Prezes UOKiK może wyrazić zgodę (bezwarunkową lub warunkową) na koncentrację albo zakazać jej przeprowadzenia. Na tym etapie spółka może również wycofać wniosek. Zgodnie z prawem antymonopolowym UOKiK w takiej sytuacji obligatoryjnie umorzy prowadzone postępowanie, a zgłoszona koncentracja nie dojdzie do skutku.

Reklama

Agora jest spółką stojącą na czele grupy kapitałowej Agora (Grupa Agora), której podstawowym przedmiotem działalności jest działalność prasowa i wydawnicza, działalność radiowa oraz sprzedaż reklam. Grupa Agora angażuje się również m.in. w projekty z zakresu koprodukcji i produkcji filmowej, jest obecna w segmencie kin oraz w segmencie reklamy zewnętrznej.

Grupa Eurozet jest grupą mediową zajmującą się głównie działalnością radiową, a także tworzeniem i zarządzaniem serwisami internetowymi.