Warszawa, 27.11.2019 (ISBnews) - Artifex Mundi odnotowało 0,84 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2019 r. wobec 0,32 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 0,69 mln zł wobec 0,38 mln zł zysku rok wcześniej.

"W III kwartale Grupa wypracowała 2,5 mln zł znormalizowanej EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację, w tym amortyzację aktywowanych kosztów gier, oczyszczona z wpływu wydarzeń jednorazowych), o 4% mniej niż przed rokiem" - czytamy w raporcie. 

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,07 mln zł w III kw. 2019 r. wobec 3,82 mln zł rok wcześniej.

"O wzroście przychodów w III kwartale 2019 r. przesądziły wyższe przychody z komercjalizacji gier free-to-play oraz wyższe przychody ze sprzedaży gier premium. Przychody ze sprzedaży gier HOPA, odpowiadające za gros przychodów grupy, kształtowały się na poziomie z III kwartału 2018 r. W III kwartale 2019 r. miały miejsce premiery, na platformach mobilnych oraz PC, dwóch nowych gier HOPA wydawanych przez Artifex Mundi: Queen's Quest 5: Symphony of Death oraz Uncharted Tides: Port Royal. W minionym kwartale spółka rozpoczęła również komercjalizację na platformach konsolowych gry Path of Sin: Greed" - czytamy także. 

Spółka podała, że w III kwartale br. grą z portfolio grupy generującą najwyższe przychody była Uncharted Tides - gra HOPA. Z kolei w okresie 9 miesięcy 2019 r. tytułem generującym najwyższe dochody pozostawał Bladebound. Zarówno w III kwartale jak i w okresie 9 miesięcy 2019 r. komercjalizacja gier HOPA pozostawała głównym źródłem przychodów Grupy, z odpowiednio 86,6% i 85,7% udziałem w przychodach ze sprzedaży gier.

W I-III kw. 2019 r. spółka miała 2,02 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 2,91 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 12,18 mln zł w porównaniu z 16,06 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2019 r. wyniósł 2,45 mln zł wobec 2,23 mln zł zysku rok wcześniej.

Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r. Skonsolidowane przychody sięgnęły 20,12 mln zł w 2018 r.

(ISBnews)