"Nasza działalność biznesowa pozytywnie wpływa na ocenę krajowej gospodarki, dlatego zależy nam, żeby jeszcze bardziej wzmacniać pozycję PKN Orlen za granicą. Spójny wizerunek na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni, pozwoli nam pełniej wykorzystywać nasz potencjał. Umożliwi też dotarcie do nowych grup docelowych, a tym samym będzie wspierać naszą sprzedaż. Chcemy być, tak jak w Polsce, kojarzeni jako marka godna zaufania, wysokiej jakości i często pierwszego wyboru. Proces ujednolicania wizerunku stacji będziemy wzmacniać poprzez dalsze zaangażowanie w jedną z najpopularniejszych dyscyplin na świecie, czyli Formułę 1, w której w nadchodzącym sezonie będziemy obecni jako sponsor tytularny zespołu Alfa Romeo Racing Orlen" - powiedział prezes Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie.

Logotyp Grupy Orlen pojawił się już na wszystkich 586 stacjach star w Niemczech, a także na 405 z 415 stacji w Czechach i 8 z 10 stacji na Słowacji działających pod marką Benzina. Oznakowane nim zostały dystrybutory, pylony cenowe oraz ekrany wewnątrz stacji.

Koncern jest obecny także na Litwie, jednak tam wszystkie stacje od początku funkcjonują wyłącznie pod brandem Orlen, przypomniano także.

"Działania PKN Orlen zmierzają do pełnego rebrandingu sieci na zagranicznych rynkach. Kolejnym krokiem w tym kierunku będzie uruchomienie stacji testowej pod marką Orlen, która powstaje w Seeberg-Ost pod Berlinem, przy autostradzie nr 10. Stacja będzie działała w formacie Stop Cafe 2.0. To oznacza, że jej klienci będą mogli skorzystać z pełnej oferty gastronomicznej, obejmującej dania gorące, np. burgery, zapiekanki, hot-dogi, a także kawę, świeżo wyciskane soki oraz szeroką gamę produktów spożywczych. Otwarcie stacji zaplanowano na marzec 2020 roku" - czytamy dalej.

Reklama

PKN Orlen wprowadzi swoją flagową markę także do lokalnych działań marketingowych. Planowany jest m.in. wspólny zakup powierzchni reklamowych dla wszystkich krajów oraz nagród w konkursach i promocjach, a także wzmocnienie komunikacji korporacyjnej na zagranicznych rynkach, w czym istotną rolę będzie odgrywał potencjał wynikający z zaangażowania w Formułę 1.

PKN Orlen ogłosił w październiku rozpoczęcie procesu cobrandingu, czyli uzupełnienia logotypów stacji star w Niemczech i Benzina w Czechach i na Słowacji o logo Orlen jako właściciela grupy kapitałowej. W ciągu trzech lat logo Orlenu ma już być jedynym w całej sieci detalicznej koncernu.

Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 109,7 mld zł w 2018 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

>>> Czytaj też: Będzie gorzej. Zamiast wydawać zaoszczędzimy [PROGNOZA NA 2020]