Minister Andreas Scheuer mówił tego dnia w Berlinie o historycznym dniu dla transportu kolejowego.

"Ta dekada będzie należała do kolei" - przekonywał i podkreślał, że plan inwestycji jest ofensywą modernizacyjną na rekordowym poziomie. "Mam nadzieję, że kolej wykorzysta te szanse, (...) by stać się bardziej punktualną, wydajną i lepszą" - dodał Scheuer.

Szef Deutsche Bahn Richard Lutz zwrócił uwagę, że dobra infrastruktura jest niezbędnym warunkiem punktualności. Zastrzegł jednak, że ulepszenia wymagają czasu. Obiecał, że Deutsche Bahn zadba, by utrudnienia dla pasażerów związane z modernizacją i naprawą torów były jak najmniej odczuwalne.

Do 2030 roku budżet federalny wyasygnuje na utrzymanie i modernizację torów 62 mld euro. DB przeznaczy zaś 24 mld euro. Scheuer podkreślał, że jest to wzrost o 54 proc. w porównaniu z poprzednim okresem planistycznym.

Reklama

Kolej jest ważnym ogniwem w niemieckiej strategii ograniczania emisji CO2. Deutsche Bahn ma jednak problemy z punktualnością i starzejącą się infrastrukturą.

>>>> Czytaj też: mBank idzie pod młotek. Commerzbank czeka na oferty zainteresowanych