Jak wynika z piątkowej informacji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie z otwarcia ofert, w zamówieniu z budżetem określonym na 36 mln zł brutto, Autosan zaproponował cenę 48,8 mln zł brutto.

W przetargu częstochowskie MPK zamawia 7-letni najem 15 fabrycznie nowych 12-metrowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania (8 ładowarek). Dostawa ma nastąpić do 15 września br.

Zamawiający wymaga autobusów z ciągłej produkcji, wykluczając prototypy lub produkcję przedseryjną. Wymaga doświadczenia co najmniej jednej dostawy sześciu fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych, dla przedsiębiorstw regularnej komunikacji, o wartości co najmniej 8 mln zł – niekoniecznie elektrycznych.

Kryteriami oceny ofert są: cena (80 proc.), zużycie energii (10 proc.) oraz zasięg (10 proc.). Autosan zadeklarował zużycie energii na poziomie 1,01 kWh/km (w cyklu SORT2) oraz zasięg 240 km.

Reklama

O wyprodukowaniu swojego pierwszego autobusu elektrycznego Autosan informował w październiku ub. roku. Prace nad jego stworzeniem miały trwać dziewięć miesięcy. Producent deklarował, że pojazd – zbudowany według własnego projektu - był wówczas w trakcie uzyskiwania homologacji.

Według ubiegłorocznych zapowiedzi władz firmy elektryczny autobus miejski ma być oferowany w trzech wariantach 10-, 12- i 18-metrowym. Przedstawiciele producenta deklarowali, że ten segment rynku ma być dla niego coraz ważniejszy. Równolegle rozwijana ma być linia pojazdów na gaz sprężony CNG, a na ten rok zaplanowano produkcję autosanów z napędem wodorowym.

Autosan jest jedną z najstarszych polskich fabryk, działającą od blisko 190 lat. W 2016 r. zakład przejęło konsorcjum spółek PIT-RADWAR i Huta Stalowa Wola, należących do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Firma zatrudnia ponad 370 osób.