Pod numerem całodobowej Telefonicznej Informacji Pacjenta NFZ działa specjalna infolinia, na której pacjenci mogą uzyskać wszystkie niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem.

Z informacji przekazanych PAP przez Narodowy Fundusz Zdrowia wynika, że zainteresowanie infolinią jest bardzo duże. Konsultanci pracują całą dobę, we wszystkie dni tygodnia, włącznie z weekendem.

"Tylko w czwartek konsultanci odebrali 8 tys. połączeń, z czego blisko 5,5 tys. to połączenia związane z koronawirusem" - podkreśla prezes NFZ Adam Niedzielski.

W sumie do piątku do godz. 16 udzielono blisko 37 tys. porad. Najwięcej połączeń wykonywanych jest w godzinach porannych i przedpołudniowych; nawet 80 proc. rozmów na infolinii dotyczy koronawirusa.

Reklama

Połączenie z Telefoniczną Informacją Pacjenta jest bezpłatne, a z konsultantami można połączyć się przez całą dobę. Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego. Telefoniczną Informację Pacjenta może obsługiwać jednocześnie 100 konsultantów.

NFZ zapewnia, że dokłada wszelkich starań, aby czas oczekiwania na połączenie był jak najkrótszy i aby z porady mogły skorzystać osoby, które potrzebują pilnej informacji o tym, gdzie uzyskać pomoc lub gdzie się zgłosić i co robić w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem. Pod numerem infolinii można również uzyskać kontakt do placówki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), która w przypadku choroby lub infekcji udzieli teleporady medycznej.

Na stronie Funduszu (www.nfz.gov.pl) zamieszczono odpowiedzi na pytania, jakie pacjenci najczęściej zadają na infolinii. (PAP)

autorka: Olga Zakolska