Bank podkreślił, że aktywnie włącza się w działania informacyjno-edukacyjne dotyczące koronawirusa.

"PKO Bank Polski angażuje się w działania związane z zapobieganiem rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19. Głównym ich celem jest zapewnienie bezpieczeństwa klientom i pracownikom banku, a także lokalnym społecznościom w całej Polsce. Dlatego m.in. przeznaczył blisko 9 mln zł na wsparcie służb medycznych i aktywnie prowadzi akcję informacyjno-edukacyjną w swoich placówkach na terenie kraju" - czytamy w komunikacie PKO BP.

Bank podkreślił, że w obliczu rosnącego zagrożenia koronawirusem, podejmuje szereg działań mających zapewnić bezpieczeństwo swoim klientom i pracownikom, oraz na bieżąco analizuje sytuację epidemiczną w kraju i reaguje na konkretne potrzeby.

"PKO Bank Polski odpowiada na wyzwania i potrzeby społeczne, dlatego włączył się w pomoc, m.in. przez bezpośrednie wsparcie finansowe na rzecz zapobiegania rozprzestrzenianiu się COVID-19. Przekazał 5 mln zł dla szpitali, zakładów opieki zdrowotnej i służb sanitarnych, a także 1,5 mln zł na zakup 3750 testów, które laboratorium Warsaw Genomics wykona na zlecenie Ministerstwa Zdrowia. Ponadto przeznaczył 2,2 mln zł na zakup 80 tys. maseczek przekazanych do Agencji Rezerw Materiałowych" - poinformował.

Reklama

Dodał, że włącza się w szeroko zakrojone działania informacyjno-edukacyjne. "M.in. w oddziałach bankowych zawieszono plakaty i dystrybuowane są ulotki +Koronawirus – najważniejsze zalecenia+ przygotowane przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Zdrowia i Państwową Inspekcję Sanitarną" - zaznaczył PKO BP.(PAP)

Autor: Radosław Jankiewicz