Jak poinformowała w środę rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut, nowy układ drogowy zamiast istniejącego poprawi bezpieczeństwo ruchu.

„By jednak mógł powstać w pierwszej kolejności trzeba przygotować dokumentację. W środę ogłoszony został przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i nadzór autorski nad tą inwestycją. Oferty można składać do 4 maja 2020” - zakomunikowała Mikrut.

Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie musiał przygotować: kompleksową dokumentację projektową, uzyskać niezbędne opinie, uzgodnienia i decyzje administracyjne włącznie ze zgodą na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Jego zadaniem będzie także m.in. sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją przedsięwzięcia w czasie prowadzenia robót budowlanych.

Zgodnie z planami prace przygotowawcze potrwają do 2023 roku, a roboty budowlane będą realizowane w latach 2023–2024.

Reklama

Obecnie skrzyżowania DK7 z drogą powiatową oraz drogą gminną zlokalizowane są na jednym poziomie. W jego obrębie znajdują się drogi zbiorczo-rozprowadzające oraz przejście dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej, które przy obecnym poziomie natężenia ruchu nie gwarantuje bezpieczeństwa pieszym. Według pomiaru ruchu z 2015 r. natężenie ruchu na tym odcinku wynosiło blisko 30,4 tys. pojazdów na dobę i miało tendencję wzrostową.

Zgodnie z planami istniejący układ komunikacyjny zostanie rozbudowany poprzez m.in. budowę odcinków dróg samorządowych w nowym śladzie, likwidację pasa do skrętu w lewo z drogi krajowej na drogę powiatową, zamknięcie pasa środkowego rozdzielającego dwie jezdnie DK7 oraz likwidację przejścia dla pieszych przez DK7.

W przygotowanej koncepcji zaprojektowano nowe połączenie drogi powiatowej i drogi gminnej z Zakopianką, obsługujące tylko relacje skrętu w prawo, dodatkowo wyposażone w pasy wyłączania i włączania do DK7. Drogę powiatową w skorygowanym przebiegu planuje się prowadzić w murach oporowych zmiennej wysokości, a na odcinku pod DK7 w tunelu, w którym powstanie także chodnik dla pieszych.

W styczniu tego roku mieszkańcy Krzyszkowic protestowali blokując Zakopiankę, aby wymóc na zarządcy dróg przebudowę niebezpiecznego skrzyżowania w ich wsi. Według nich Krzyszkowice to jedna z niewielu miejscowości na dwupasmowym odcinku tej trasy między Krakowem i Myślenicami, gdzie przechodzi się przez przejście dla pieszych pozbawione sygnalizacji świetlnej.

Rada powiatu myślenickiego podjęła już uchwałę o przeznaczeniu 2 mln zł na budowę węzła w Krzyszkowicach. Także burmistrz Myślenic zapewnił o przeznaczeniu 500 tys. zł z budżetu gminy na przygotowanie tej inwestycji.(PAP)

autor: Rafał Grzyb