"Jeżeli przebywasz na kwarantannie, Twoje przesyłki pocztowe będą czekały na Ciebie w placówce do zakończenia czasu izolacji. Pierwsza próba doręczenia nastąpi po zakończeniu kwarantanny. Nie dotyczy to przekazów pieniężnych, które zostaną dostarczone w specjalnej bezpiecznej kopercie" – przekazał w piątek GIS, powołując się na komunikaty Poczty Polskiej.

24 marca Poczta Polska poinformowała, że wstrzymuje doręczanie korespondencji pod adresy, gdzie przebywają osoby objęte kwarantanną. Firma wyjaśniała, że w związku z ogłoszonym stanem epidemii, stosuje zwiększone środki ostrożności, by zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pracownikom, klientom i partnerom biznesowym.

Poczta informowała równocześnie, że w przypadku wypłat rent i emerytur dla osób objętych kwarantanną przygotowano procedurę przewidującą doręczenie w specjalnej kopercie i przekazanie z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.

Poczta informowała także, że jej klienci mogą skorzystać np. z możliwości przechowania przesyłki do czterech tygodni od pierwszej próby doręczenia. Standardowo przesyłki pozostają w placówkach maksymalnie 14 dni. Jeżeli chce się skorzystać z takiej usługi, odpowiedni formularz można złożyć przez stronę internetową.

Reklama

Poczta Polska dostarcza też przesyłki bezpośrednio do skrzynki oddawczej. Spółka umożliwia również przekierowanie przesyłki pod wskazany adres. (PAP)

Autor: Katarzyna Lechowicz-Dyl