Jak podkreśliła we wtorek Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK, nowy wiadukt w Balinie zwiększył bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym na modernizowanej linii, łączącej stolice Małopolski i woj. śląskiego, oraz usprawnił komunikację drogową w tej miejscowości.

Obiekt o długości 20 m i szerokości 12 m powstał wzdłuż ul. Ciężkowickiej. Mieści się na nim jezdnia i chodnik. Przeprawa nad torami zastąpiła dawny przejazd kolejowo-drogowy, znajdujący się na poziomie szyn. Wartość inwestycji wyniosła 12 mln zł netto.

Budowa wiaduktu drogowego w Balinie – wskazała przedstawicielka PLK - jest jednym z efektów inwestycji między Jaworznem Szczakową a Trzebinią w ramach modernizacji linii kolejowej E-30 na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków. Całość prac kosztuje około 2 mld zł netto, z czego unijne dofinansowanie w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę” wynosi 1,4 mld zł netto.

Na trasie z Katowic do Krakowa w sumie zaplanowano 10 nowych dodatkowych bezkolizyjnych skrzyżowań, z czego dziewięć już ukończono, a 24 wiadukty kolejowe i drogowe są modernizowane.

Reklama

Ostatni nowy obiekt, wiadukt drogowy, budowany jest w Trzebini przy ul. Słowackiego. Zakończenie tej inwestycji jest planowane w drugiej połowie tego roku.

W ostatnich dwóch latach ukończono wiadukty w Jaworznie Szczakowej (ul. Bukowska), Trzebini (ul. Daszyńskiego), Woli Filipowskiej (ul. Białka), Krakowie (ul. Rydla), Jaworznie (ul. Ks. Mroczka), a także w Luszowicach, Chrzanowie i Ciężkowicach.

Zakończenie wszystkich prac na linii Jaworzno Szczakowa – Kraków planowane jest do końca tego roku.(PAP)

autor: Rafał Grzyb