Można zacząć od reklamy w serwisach takich jak choćby www.gry-planszowe.pl., a także skorzystać z niedrogiej reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Ale można też skorzystać ze sposobności, jaką są przeróżne zjazdy czy konwenty graczy.
W Polsce możliwości udziału w takich imprezach są znacznie mniejsze niż np. w Niemczech. To w niemieckim Essen raz do roku odbywa się największa impreza w branży - Spiel - na którą zjeżdżają producenci gier planszowych z całego świata. W ubiegłym roku było blisko tysiąc wystawców. Najwięksi czekają często z premierami swoich nowych gier, by najpierw w Essen zaprezentować nową ofertę, licząc na zainteresowanie mediów, a także tabuny miłośników gier. A wśród nich - prawdziwych, maniakalnych fanów, zwanych geekami, którzy wiedzą o grach wszystko, a do tego wśród swoich znajomych pełnią często rolę wyroczni co do tego, w co należy grać i gdzie gry kupować. To od takich osób często zaczyna się boom na dany produkt. Można je także znaleźć w Polsce. Na przykład na organizowanym w Gliwicach zjeździe miłośników gier planszowych Pionek. Na takie imprezy w Polsce zjeżdża się od 300 do 400 osób. Wiele z nich to maniakalni gracze, którzy na takiej imprezie jak Pionek grają od rana do wieczora. Te osoby świetnie znają większość dostępnych na rynku gier, czekają na nowości, a także - kupują dużo gier i znają prawie wszystkie istniejące na polskim rynku sklepy. Są wymagającymi klientami, ale jeśli zakładasz sklep z grami planszowymi, znasz się na nich i masz dobrze przygotowaną ofertę w sklepie, nawet jeśli dopiero zaczynasz, masz szansę przyciągnąć przynajmniej część uczestników takiego konwentu. Jeśli ich nie zawiedziesz, możesz być pewny, że zarekomendują ci masę klientów i zadziała to lepiej niż jakakolwiek reklama. Tak postępuje Piotr Kątnik ze sklepu Rebel.pl.
- Imprez stricte poświęconych grom planszowym jest mało, ale odbywa się dużo konwentów miłośników fantastyki. To grupa bardzo otwarta na gry planszowe. Dziś nie ma praktycznie konwentu, na którym nie byłoby tzw. gamesroomu, czyli miejsca, w którym można pograć w gry. To my wprowadziliśmy ten pomysł w życie kilka lat temu. Dziś mamy ponad 100 otwartych gier, które wypożyczamy uczestnikom konwentów, by mogli grać. To świetna promocja i kontakt z klientami - mówi Piotr Kątnik.
KOSZTY OTWARCIA SKLEPU Z GRAMI PLANSZOWYMI
Reklama
35-100 euro/mkw. - ceny najmu powierzchni handlowej od najniższych do najwyższych w zależności od lokalizacji w mieście
30-50 tys. zł - tyle trzeba mieć na start, żeby zaopatrzyć sklep w towar
1000-3000 zł - koszt stworzenia strony internetowej