Mariusz Loch, szef biura prasowego TP, przyznał w rozmowie z GP, że nie ułatwia to życia klientom. TP zapowiedziała, że rozwiąże problem - tak, aby klient, który założył firmę, mógł zmienić usługę na ofertę firmową, bez kary umownej.
Okazało się, że nie tylko w TP są takie problemy. Nasz czytelnik chce przenieść usługi na firmę. Jest klientem przejętego przez Netię operatora Tele2 Polska. Karol Wieczorek, z biura prasowego Netii, wyjaśnia, że nie zintegrowano jeszcze systemów informatycznych (ma to nastąpić w III kwartale), dlatego są takie problemy.
- Gdyby klient chciał dokonać cesji na biznesowe usługi w ramach ofert dawnego Tele2, może to zrobić, zawierając nową umowę na firmę, która byłaby de facto kontynuacją dotychczasowej. Ale jeśli chce przejść na usługę biznesową Netii, musi najpierw rozwiązać dotychczasową umowę - tłumaczy.
Czy klient może uniknąć kary za rozwiązanie umowy?
Reklama
- Każdy przypadek rozpatrujemy indywidualnie. Myślę, że gdy takie kary zostaną naliczone, w trybie reklamacyjnym mogą być skorygowane - tłumaczy Karol Wieczorek.
Jak jest u innych operatorów kablowych? Vectra nie ma na razie usług dla firm. Multimedia pozwalają dokonać cesji i bez opłat i kar. Podobnie jest w Grupie Aster. Gdy klient tego operatora chce natomiast dokonać cesji na spółkę, musi zapłacić 20 zł.
Osoba, która założyła jednoosobową firmę, nie musi jednak przenosić na nią usług. Koszty dostępu do telefonu i internetu może wliczyć w koszty, nawet jeśli są one wciąż usługami na osobę prywatną. Trudniej jest z internetem, gdzie nie można udowodnić, na jakie strony wchodziło się służbowo, a na jakie - prywatnie. Fiskus może to zakwestionować, więc pozostaje odliczenie internetu od dochodu w ramach ulgi internetowej.