W przypadku prowadzenia przedsiębiorstwa wielozakładowego księgi podatkowe muszą znajdować się w każdym zakładzie. Przedsiębiorca może jednak prowadzić jedną księgę w miejscu wskazanym jako jego siedziba. W tym przypadku musi zostać spełniony warunek, że w poszczególnych zakładach jest prowadzona co najmniej ewidencja sprzedaży.
Jeśli podatnik dokonuje przesunięć (przerzutów) towarów handlowych oraz materiałów podstawowych między poszczególnymi należącymi do niego zakładami, dokumentuje te zdarzenia dowodami wewnętrznymi, zwanymi dowodami przesunięć. Dowody te sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden przechowywany jest w zakładzie, z którego dokonano przesunięcia towaru lub materiału, a drugi w zakładzie, w którym przyjęto te towary lub materiały.
Dowody przesunięć powinny zawierać: numer kolejny wpisu, datę dokonania przesunięcia, nazwę towarów lub materiałów oraz ich ilość i wartość obliczoną według cen zakupu. Jeżeli podatnik prowadzi jedną księgę dla przedsiębiorstwa wielozakładowego, a zakupione towary przekazuje tylko do jednego zakładu (oddziału), nie musi sporządzać dowodu przesunięć, pod warunkiem że na dowodzie zakupu poda nazwę zakładu, do którego przekazał te towary.