Prawie 300 mln telefonów komórkowych sprzedano na świecie w I kwartale 2010 roku, czyli o 21,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - informuje firma badawcza IDC.

Zdaniem IDC, dobre wyniki to efekt poprawy sytuacji w globalnej gospodarce oraz wysokiej sprzedaży tzw. smartfonów. Smartfon to urządzenie łączące funkcję telefonu komórkowego, poczty elektronicznej, przeglądarki internetowej, GPS, aparatu fotograficznego czy kamery wideo.

W pierwszych miesiącach roku najwyższy wzrost sprzedaży w pierwszej piątce największych producentów zanotował RIM (Research In Motion) - o 45,2 proc. Na kolejnych miejscach znalazł się: Samsung (40,1 proc.), LG Electronics (19,9 proc.) i Nokia (15,7 proc.). Spadek sprzedaży zanotował z kolei Sony Ericsson (o 27,6 proc.). Dobrze radzili sobie mniejsi producenci, którzy sprzedali o prawie 27 proc. więcej urządzeń niż przed rokiem.

Liderem pod względem ilości sprzedaży na świecie pozostaje Nokia (108 mln sztuk w pierwszym kwartale). Kolejne miejsca zajęli: Samsung (ok. 64 mln), LG Electronics (ok. 27 mln), RIM (10,6 mln), Sony Ericsson (10,5 mln). Mniejsi producenci sprzedali 74,6 mln sztuk.

IDC zwróciło też uwagę, że po raz pierwszy poza pierwszą piątką producentów znalazła się Motorola, która sprzedała 8,5 mln sztuk aparatów.

Reklama

IDC jest jedną z największych firm zajmujących się badaniem rynku teleinformatycznego. Zatrudnia ponad tysiąc analityków w ponad 110 krajach.