Dokładnie 10 lat temu, 7 lipca 2000 r. rozpoczęła swoją działalność stacja MTV Polska, która powstała z połączenia europejskiego kanału MTV oraz stacji muzycznej Atomic. Powstanie polskiego kanału związane było z polityką MTV Networks International, która jednocześnie uruchomiła oddziały w wielu krajach europejskich. Dekada istnienia córki kultowej amerykańskiej stacji w Polsce to przede wszystkim zmiany profilu działalności, z telewizji muzycznej na kanał rozrywkowo-młodzieżowy.

Oglądalność minutowa MTV Polska wynosi obecnie ok. 17 tys. widzów i jest o 50 proc. niższa od stacji Viva Polska, która kiedyś była głównym konkurentem, a obecnie znajduje się również w portfolio MTV Networks International. W maju 2010 r. MTV Polska pod względem oglądalności zajmowała 29. miejsce wśród stacji tematycznych, co dawało jej ok. 0,26 proc. udziałów w całym rynku telewizyjnym.

MTV Networks International, która należy do amerykańskiej grupy Viacom, ma kilkadziesiąt kanałów pod wspólna marką MTV m. in. we Francji, Niemczech, Rosji i Wielkiej Brytanii. Co ciekawe, europejska siedziba firmy mieści się w Warszawie. W ostatnich dniach Viacom zasłynął przegranym procesem, który wytoczył YouTube, domagając się 1 mld. dolarów odszkodowania za naruszanie praw autorskich.

Reklama