Ta nominacja to kolejna zapowiedź zmiany w relacjach rząd – NBP. Marcin Kaszuba pytany przez nas o plany na nowym stanowisku deklaruje, że jednym z priorytetów jest wspieranie rządu w budowaniu odpowiedniego wizerunku Polski za granicą. – W czasie coraz szybciej zmieniających się sił w układzie światowym musimy wykorzystać autorytet oraz międzynarodową pozycję Marka Belki, by wzmocnić dobry obraz polskiej gospodarki – stabilnej, o solidnych fundamentach i atrakcyjnej dla inwestorów – tłumaczy w rozmowie z „DGP”. Podkreśla, że najważniejszym zadaniem będzie wyciągnięcie Polski z kotła Europy Środkowej. – Naszym celem jest praca nad tym, by polska gospodarka przestała być postrzegana jako element jednej układanki z przeżywającymi trudności krajami regionu – tłumaczy. Zapowiada, że w tej misji NBP będzie silnie wspierać rząd, wysyłając ważne, wzmacniające zaufanie do Polski sygnały dla rynków. – Wierzę, że w ten sposób uda nam się zbudować przyjazne dla inwestycji środowisko gospodarcze w Polsce – przekonuje.
Ten styl argumentacji jest bardzo charakterystyczny dla nowego członka ekipy Marka Belki. To urodzony PR-owiec. O media relations oraz inwestycjach zagranicznych w Polsce może opowiadać godzinami. Może, bo i na jednych, i na drugich zna się znakomicie. W tym roku został doceniony przez środowisko PR, które przyznało mu nagrodę PRotony w kategorii osoba ds. komunikacji korporacyjnej.
Właśnie po prawie pięciu latach zakończył pracę w Ernst & Young, czyli jednej z firm tzw. wielkiej czwórki. Ma 37 lat i spore doświadczenie zawodowe na koncie. W 2001 r. rozpoczął pracę dla rządu. W ciągu czterech lat pełnił kolejno funkcje rzecznika prasowego ministrów finansów i gospodarki. Był podsekretarzem stanu oraz rzecznikiem prasowym rządu.
Nie przypadkiem wielką wagę przywiązuje do spraw związanych z inwestycjami zagranicznymi. W latach 2004 – 2006 był bowiem wiceministrem gospodarki w rządzie Marka Belki oraz prezesem Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Opracował system finansowego wsparcia dla inwestorów zagranicznych. Sfinalizował negocjacje m.in. z LG Philips, IBM, HP, MAN, Volvo i Delphi. Jako jeden z pierwszych sprowadził do Polski inwestorów z Azji.
Reklama
W NBP będzie zajmował się m.in. marketingiem narodowym. W tej dziedzinie też ma doświadczenie. Jako pierwszy zorganizował i przeprowadził kampanię Polski w mediach globalnych – BBC, CNN, „Financial Timesie”, „Wall Street Journalu” i „The Time Magazine”. W relacjach z mediami Marcin Kaszuba wyznaje złotą – dla dziennikarzy – zasadę, że każdy telefon od dziennikarza powinien zostać odebrany.
– Ważna jest odpowiednia komunikacja. Na tym ta praca polega – dodaje.
ikona lupy />
Marcin Kaszuba / DGP