Na ulice Poznania w kwietniu lub maju 2011 roku wyjadą pierwsze tramwaje Solaris Tramino, których produkcja ruszyła w Środzie Wielkopolskiej. Poznań kupił 40 pojazdów. Wszystkie maszyny mają być gotowe przed mistrzostwami Euro 2012.

Ostatnie pojazdy szynowe z zamówionych 40 sztuk mają wyjechać na torowiska stolicy Wielkopolski do końca marca 2012 roku.

W listopadzie ub.r. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu podpisało umowę na dostawę 40 tramwajów z firmą Solaris Bus & Coach SA. Pojazdy mają mieć długość prawie 32 m oraz 2,4 m szerokości. Będą wyposażone w klimatyzację; zabiorą do 229 pasażerów. Na zakup nowoczesnego taboru MPK wyda łącznie 342 mln zł, z czego 157 mln pochodzi z funduszy europejskich.

Zamówienie dla Poznania jest pierwszym dotyczącym tego typu pojazdów w historii Solarisa. W maju 2010 roku władze MPK poinformowały o decyzji w sprawie zakupu jeszcze pięciu tramwajów Solaris.

W piątek w Środzie Wielkopolskiej zaprezentowano halę i linię produkcyjną, w której powstają konstrukcje stalowe tramwajów. Koszt hali i jej wyposażenia wyniósł ok. 25 mln zł.

Reklama

Produkcja tramwajów odbywa się w dwóch zakładach firmy; ze Środy Wielkopolskiej konstrukcje stalowe jadą do Poznania, gdzie od grudnia realizowany będzie montaż końcowy pojazdów. Także w Środzie Wielkopolskiej, ale w innej hali powstają szkielety autobusów Solarisa.

Dzięki rozpoczęciu produkcji tramwajów, firma Solaris utworzyła 120 nowych miejsc pracy w zakładzie w Środzie i ponad 200 etatów w poznańskiej fabryce.

"Będziemy robić jeden tramwaj w tygodniu - pięć segmentów, z których składa się pojazd. Takie jest też zaplanowane tempo produkcji: ok. 50 tramwajów rocznie. Prowadzimy akwizycję na nasze tramwaje, głównie na rynkach zachodnich" - powiedział w piątek przewodniczący Rady Nadzorczej firmy Solaris Krzysztof Olszewski.