W środę w Gdańsku umowę na budowę podpisali przedstawiciele miejskiej spółki, Gdańskich Inwestycji Komunalnych i wykonawcy, konsorcjum Budimex SA. Trasa poprawi komunikację portu w Gdańsku z drogami krajowymi.

Trasa będzie dwupasmową drogą przyspieszonego ruchu; w jej rejonie powstanie nowa kanalizacja, chodniki, ścieżki rowerowe i ekrany akustyczne. Zostaną też zbudowane dwa przejścia dla małych zwierząt i płazów.

Budowany już drugi odcinek trasy Sucharskiego o dł. 2,7 km od węzła "Wosia Budzysza" (przy moście wantowym) do węzła "Ku Ujściu", także ma być oddany do użytku pod koniec przyszłego roku.

Od piątku można jeździć już przebudowanym pierwszym, portowym odcinkiem Trasy Sucharskiego, między Węzłem Ku Ujściu a półwyspem Westerplatte. Odcinek o dł. 2,6 km za 9,5 mln zł przebudowała firma Skanska.

Reklama

Prezes miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, Ryszard Trykosko uważa, że Trasa Sucharskiego będzie bardzo ważną częścią gdańskiego układu drogowego, ale dopiero po zbudowaniu tunelu pod Martwą Wisłą (planuje się zakończenie tej inwestycji na 2017 rok). Podkreślił, że Trasa zmieni "cały krwioobieg transportu" z kierunku Łodzi i Warszawy, w kierunku Sopotu i Gdyni czy na północ regionu. Dzięki niej pojazdy nie będą musiały wjeżdżać do centrum Gdańska.

Według szacunków inwestora, budowa całej Trasy Sucharskiego ma kosztować 728 mln zł. Budowa finansowana jest z funduszy unijnych i budżetu Gdańska.