"Widać to zwłaszcza w Warszawie: na 11 hoteli, tych sieciowych będzie dziesięć. W Gdańsku oraz w Katowicach, gdzie planowana jest budowa dwóch hoteli w każdym z tych miast, do sieci będą należeć wszystkie. W Krakowie, Łodzi i Wrocławiu będzie to 60 proc. Liczba hoteli w Polsce działających w ramach sieci wzrośnie się o jedną trzecią w najbliższych latach" - pisze wtorkowa „Rzeczpospolita".

"Tylko w ostatnim półroczu zgłosiło się do nas sześć międzynarodowych i krajowych podmiotów, które chcą się szybko rozwinąć na polskim rynku, przejmując hotele w dzierżawę lub zarządzanie" - powiedział gazecie partner w dziale inwestycji hotelowych firmy Horwath HTL Janusz Mitulski.

Polska ma jeden z najniższych wskaźników w Europie pod względem liczby pokoi na 10 tys. mieszkańców. Tymczasem według STR Global, w I półr. br. frekwencja w polskich hotelach wzrosła w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku o 5,2 proc., średnia cena - o 5,6 proc., a przychód na pokój zwiększył się o prawie 11 proc.

Best Western tylko w tym roku zwiększył ilość obiektów pod swoimi markami z sześciu do 11, a na koniec 2012 chciałby mieć ich ok. 20. Z kolei do 2016 roku globalna sieć Wydham uruchomi w Polsce ok. 10 moteli pod ekonomiczną marką Super 8, a w planach sieci jest otwarcie 200 moteli w ciągu dziesięciu lat.

Reklama

Sieć Hilton planuje mieć na koniec 2013 roku co najmniej 10 obiektów działających pod swoimi markami. LVG planuje do 2013 roku zwiększyć swoją obecność w Polsce o co najmniej 10 obiektów pod markami Golden Tulip i Tulip Inn, oraz o podobną ilość obiektów w ramach Campanile oraz Premier Classe, wylicza gazeta.

Nowa sieć hoteli PURO, która otworzyła pierwszy obiekt w kwietniu bieżącego roku, już w 2013 będzie ich miała co najmniej trzy. Francuski Accor, główny udziałowiec Orbisu, stawia na markę Ibis, którą spółka będzie wzmacniać o hotele franczyzowe.