Wybudował najwięcej autostrad w 2011 r. Choć przez cały 2011 r. przez place budowy polskich autostrad przetaczała się lawina kataklizmów atmosferycznych, finansowych i projektowych, prace na 106-km odcinku trasy A2 do Niemiec realizowano zgodnie z harmonogramem. Ostatni fragment oddano do użytku pół roku przed terminem.
Andrzej Patalas, kierujący spółką Autostrada Wielkopolska, drogowym ramieniem imperium Kulczyka, w rozmowach z mediami opowiada, że w autostradowym przedsięwzięciu to właśnie jego szef pchał projekt do przodu. Kiedy już udało się podpisać kontrakt w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego, Kulczyk namówił do rekordowego zaangażowania w finansowanie Europejski Bank Inwestycyjny.
Kulczykowi marzy się identyczny sukces także w innej branży, która powoli staje się oczkiem w głowie miliardera. Chodzi o budowę pierwszej polskiej prywatnej elektrowni, którą biznesmen chce stawiać w pomorskim Pelplinie. Niewykluczone, że Jan Kulczyk będzie także zainteresowany kupnem Enei, jednej z państwowych grup energetycznych. Minister skarbu chce w tym roku ponownie poszukać dla niej inwestora strategicznego, a Kulczyk widzi się w tej roli.
MASZ
Reklama