W tym roku może mu być jednak trudniej utrzymać imponujące tempo wzrostu, bo rynek komórkowy wzrośnie, według szacunków, zaledwie o 2 proc., a trzej najwięksi konkurenci będą próbowali zatrzymać mniejszego gracza agresywnymi ofertami.
– Po pięciu latach obecności na polskim rynku zmieniliśmy go nie do poznania, zaostrzając konkurencję i obniżając ceny; klienci zaoszczędzili dzięki nam 19 mld zł. W tym roku chcemy kontynuować wzrost, powiększyć liczbę użytkowników i ilość transmitowanych danych za pośrednictwem mobilnego internetu – podkreślał Joergen Bang-Jensen, prezes P4, operatora sieci Play.
Ubiegły rok operator zakończył z 7,08 mln klientów, co w stosunku do roku 2010 oznacza wzrost o 37 proc. Daje to 14-proc. udział w rynku. – Jesteśmy liderem, jeśli chodzi o klientów mobilnego internetu – podkreśla Joergen Bang-Jensen. Spółka pozyskała w ubiegłym roku 300 tys. nowych klientów tej usługi, zwiększając bazę do 1 mln. To było jego koło zamachowe w ubiegłym roku. Dzięki nowym ofertom mobilnego internetu All Inclusive i smartfonom takim jak BlackBerry przychody operatora wzrosły o 33 proc. do 2,67 mld zł, a EBITDA (zysk operacyjny przed odjęciem amortyzacji) aż o 104 proc. do 874 mln zł. Joergen Bang-Jensen przyznał, że spółce udało się też zmniejszyć dług, który spadł poniżej 500 mln euro.
Reklama
Wyśrubowany EBITDA wywołał ponowne spekulacje, że operator może zostać wystawiony na sprzedaż. Jednak dwaj udziałowcy P4 – posiadający 49,7 proc. fundusz Novator i 50,3 proc. Tollerton – konsekwentnie zaprzeczają. – Nie jesteśmy na sprzedaż. Nasi udziałowcy chcą dalej inwestować w rozwój firmy – odpowiedział pytany wczoraj przez DGP Joergen Bang-Jensen.
Wygląda na to, że Play nie będzie już tak agresywny jak dotychczas. Pytany przez nas, czy w tym roku sieć nadal ostro będzie obniżać ceny, Joergen Bang-Jensen odpowiedział: – Będziemy bardziej pracować nad zyskownością.
A to oznacza, że dalszych agresywnych obniżek już nie będzie. Szef Playa podkreślił, że sieć będzie rozwijać ofertę o nowe smartfony oraz serwisy dla użytkowników. Niewykluczone, że pojawi się u niego oferta kart SIM z marką komórkową Virgin. Operator pracuje też nad zacieśnieniem współpracy z Facebookiem. – Takie serwisy to nasi partnerzy. Jedna trzecia klientów Playa jest na Facebooku – podkreśla Joergen Bang-Jensen.