Jak poinformowała rzeczniczka, istotnie zwiększyła się ilość energii sprzedawanej klientom na zasadach TPA - czyli dostępu stron trzecich. Chodzi o prawo odbiorcy energii do jej zakupu od dowolnie wybranego sprzedawcy. Pierwszą stroną jest właściciel sieci, drugą - odbiorca, a trzecią stroną - sprzedawca energii. "W pierwszej połowie 2012 r. spółka uzyskała w tym obszarze wynik 1,16 TWh, co daje wzrost o 23 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, gdy klienci z grupy TPA kupili około 0,94 TWh" - poinformowała Żychlińska.

Jak dodała, po pierwszej połowie 2012 r. firma miała blisko 56 tys. klientów.

W całym 2011 r. spółka sprzedała blisko 5,4 TWh energii elektrycznej i miała blisko 52,5 tys. klientów.

PKP Energetyka sprzedaje i dystrybuuje energię elektryczną przeznaczoną dla przewoźników kolejowych (czyli energię trakcyjną), ale także dla klientów indywidualnych oraz biznesowych. Świadczy także usługi elektroenergetyczne, i sprzedaje paliwa przeznaczone dla pojazdów szynowych.

Reklama

Spółka posiada własną sieć dystrybucyjną i zatrudnia blisko 7,4 tys. osób. W 2011 r. PKP Energetyka osiągnęła około 2,96 mld zł przychodów ze sprzedaży oraz blisko 71 mln zł zysku netto.