Jak poinformowała PAP Małgorzata Kwiatkowska z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w poniedziałek otwarto oferty. Na przetarg ogłoszony przez kolej odpowiedziało pięć firm: Archico ze Szczecina, BBF z Poznania, Movares Polska z Warszawy, Biuro Projektów Kolejowych z Lublina oraz konsorcjum utworzone przez Sudop Polska z Warszawy i Sudop Praha z Pragi w Czechach.

"Budowa łącznicy, która ma mieć nieco ponad 3,5 kilometra długości, ma poprawić spójność systemu kolejowego w województwie świętokrzyskiego oraz połączeń kolejowych pomiędzy Kielcami a Warszawą i Łodzią. Wybudowanie nowej linii umożliwi połączenie Kielc z północą Polski dzięki przejazdowi przez Centralną Magistralę Kolejową z prędkością 200 kilometrów na godzinę" - wyjaśnia Kwiatkowska.

Obecnie podróż z Kielc do Warszawy, linią kolejową nr 8 Warszawa-Kraków, trwa ponad 3 godziny. Przejazd Centralną Magistralą Kolejową i przez stację Włoszczowa Północ - choć trasa jest dłuższa - będzie trwać 2,5 godziny. Jest to tym bardziej ważne dla regionu, że na 2013 rok planowany jest remont trasy Kraków-Warszawa.

Na opracowanie studium wykonalności PKP zamierza przeznaczyć ponad milion złotych. W maju tego roku władze województwa podpisały z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. porozumienie w sprawie współdziałania i współfinansowania kosztów przygotowawczych do realizacji projektu.

Reklama