Studenci Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie wywalczyli tytuł Globalnego Zwycięzcy w konkursie Google Online Marketing Challenge. Opracowali strategię marketingu internetowego, która dała spółce 330 proc. zwrot z inwestycji.

Polacy pokonali ponad 11 tys. uczestników z 86 krajów. Opracowali kampanię marketingową w Internecie z 330 proc. zwrotem z inwestycji dla polskiej firmy Rowery Embassy. Projekt zagwarantował im tytuł Globalnego Zwycięzcy i miano pierwszej europejskiej drużyny, która go zdobyła.

Zwycięski zespół tworzy grupa przyjaciół: Piotr Wawrysiuk, Kamil Borkowski, Joanna Sakowska, Aneta Maliszewska oraz Łukasz Kanownik. Opiekunem naukowym grupy jest dr Tymoteusz Doligalski z Zakładu Wartości Klienta SGH.

Google Online Marketing Challenge jest jednym z największych światowych konkursów dla szkół wyższych, a jednocześnie corocznym ćwiczeniem z zakresu marketingu internetowego. Umożliwia studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy online i prowadzenia kampanii z wykorzystaniem systemu reklamowego Google AdWords. Każdy z zespołów liczy od 3 do 6 studentów pracujących pod kierunkiem opiekuna-wykładowcy z uczelni którą reprezentują.

Zespoły biorące udział w konkursie mają za zadanie nawiązanie współpracy z lokalną firmą lub organizacją pozarządową, która nie korzystała w ciągu ostatnich 6 miesięcy z reklamy AdWords. Studenci opracowują strategię marketingową uwzględniającą przeprowadzenie skutecznej trzytygodniowej kampanii reklamowej w wyszukiwarce. W ramach tegorocznej edycji konkursu zespoły miały do dyspozycji budżet na reklamę AdWords w wysokości 250 USD.

Reklama

Zespół z SGH współpracował z firmą Rowery Embassy z Warszawy rozpowszechniającą w Polsce kalifornijskie rowery Beach Cruiser.

W kampanii promocyjnej studenci skupili się na reklamie w wyszukiwarce internetowej. Tworzone reklamy tekstowe były dopasowane zarówno do treści wyszukiwanych przez internautów jak i zawartości strony Rowery Embassy. Jako wsparcie kampanii wykorzystano YouTube, umieszczając tam specjalnie nakręcony film Rowery Made In Warsaw, który w przeciągu 2 pierwszych tygodni został obejrzany ponad 4 tys. razy.

W wyniku realizacji zaplanowanych działań w ciągu trzech tygodni zwiększona została sprzedaż rowerów oraz rozpoznawalność marki. Z zainwestowanej w reklamę AdWords kwoty wygenerowany został zwrot z inwestycji w wysokości ponad 330 proc., a reklamy zostały wyświetlone ponad 38 000 razy. Uczestnicy konkursu po raz kolejny udowodnili, że przy niskim budżecie można w określonym czasie osiągnąć wymierne cele marketingowe.

Wszystkie zespoły biorące udział w konkursie przygotowywały dwa raporty. Przed kampanią analizowano działania firmy i jej otoczenia oraz tworzono zarys kampanii. Raport po kampanii obejmował podsumowanie osiągniętych rezultatów oraz rekomendacje marketingowe na przyszłość.

- Na sukces kampanii reklamowych w Internecie składa się wiele elementów. Umiejętne zarządzanie kampanią AdWords to przede wszystkim zrozumienie konsumentów, wyznaczenie właściwych celów, eksperymentowanie i ciągła optymalizacja - podsumował dr Tymoteusz Doligalski.

Studenci SGH po raz czwarty zostali laureatami konkursu. Wcześniej grupy uczestników z tej samej uczelni trzykrotnie pokonały zespoły z Europy. W tym roku po raz pierwszy zostali Globalnym Zwycięzcą.