Wartość polskiego rynku wyrobów czekoladowych wzrosła o 6,4 proc. r/r do 4997 mln zł w okresie kwiecień 2011 r. - marzec 2012 r., wynika z danych firmy Nielsen, cytowanych przez "Rzeczpospolitą".

W tym czasie rynek cukierków odnotował spadek o 1,7 proc. r/r do 1039,6 mln zł. Zdaniem ekspertów w tym roku priorytetem dla producentów słodyczy będzie utrzymanie rentowności na przyzwoitych poziomach, podaje gazeta.

"Rosnąca konkurencja zmusza firmy do optymalizacji kosztów, a to z kolei sprzyja inwestycjom zwiększającym efektywność produkcji. Dobrym przykładem jest Wawel, który w ostatnich latach znacząco zwiększył moce w zakładzie w Dobczycach. I szykuje się do kolejnych inwestycji o wartości 40 mln zł" - czytamy też w "Rz".

Według Nielsena, największy udział w rynku czekolady mają batony i wafle (34,4 proc.), a kolejne miejsca zajmują: praliny (28,5 proc.), czekolady (27,0 proc.) oraz draże (5,5 proc.).