Przyszłość budowy odcinka autostrady A1 Kowal-Brzezie przez obecnego wykonawcę będzie znana po poniedziałkowym spotkaniu kierownictwa GDDKiA z właścicielem SRB Johnem Siskiem - podała w piątek GDDKiA.

Odcinek, o którym mowa jest budowany przez konsorcjum firm: SRB, John Sisk & Son Limited, PBG i Hydrobudowa.

Przeorganizowanie prac jest konieczne ze względu na ogłoszenie upadłości przez polskich członków konsorcjum: PBG, Hydrobudowę i Aprivię. To spowodowało przestój w pracach budowlanych. Liderem konsorcjum jest PBG, jednak irlandzka firma SRB zadeklarowała Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad gotowość kontynuowania prac, a jednocześnie oświadczyła, że do 10 sierpnia firmy będą prowadziły rozmowy zmierzające do zmiany układu sił wewnątrz konsorcjum.

Budowa A1 Czerniewice-Kowal ma kosztować ponad 5,8 mld zł, z czego ok. 3,2 mld zł dołoży Unia Europejska. Ten blisko 65-kilometrowy odcinek autostrady zlokalizowany jest na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Docelowo autostrada A1 ma prowadzić z Trójmiasta do granicy z Czechami w Gorzyczkach.

Budowę fragmentu A1 z Czerniewic do Kowala podzielono na dwa zadania, oba realizują konsorcja tych samych firm: SRB, PBG, Aprivia, Hydrobudowa Polska i John Sisk and Son. Na odcinku Czerniewice-Brzezie liderem konsorcjum jest SRB Civil Engineering, a na odcinku Brzezie-Kowal - PBG.

Reklama