Całość nakładów na urzeczywistnienie tego rządowego planu w ciągu 25 lat wyniesie 66,5 miliarda dolarów.

Już w ciągu pierwszych pięciu lat rząd zamierza udzielić koncesji sektorowi prywatnemu w wysokości 39,7 miliarda dolarów - oświadczył Paulo Sergio Passos, minister transportu w rządzie pani prezydent Dilmy Rousseff.

Te inwestycje - podkreślił minister na spotkaniu z brazylijskimi przedsiębiorcami - powinny "nadać nowe przyspieszenie" gospodarce kraju.

Wbrew prognozom, w tym roku zwolni ona tempo i zamiast spodziewanych 4 proc ma osiągnąć 2-procentowy wzrost.

Reklama

W sektorze kolejowym, gdzie obecna sieć długości 30 000 km zostanie powiększona o 10 000 km linii, Brazylia, szósta potęga gospodarcza świata, zrealizuje projekt na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego - zapowiedział szef resortu transportu.

"Chcemy w ten sposób uniknąć monopolu" - wyjaśnił minister Passos.

Jednak do zrealizowania projektu superszybkiej kolei, która ma połączyć dwa główne ośrodki gospodarcze kraju - Sao Paulo i Rio do Janeiro, które dzieli ok. 360 km - rząd brazylijski powoła przedsiębiorstwo publiczne.