Kina z sieci zarządzanej przez Cinema City International (CCI) sprzedały w I połowie 2012 r. 16,1 mln biletów, co oznacza spadek o 4,9% r/r, podała spółka w raporcie.

Polska należała do krajów gdzie frekwencja spadała najszybciej. "Ogólna frekwencja w kinach zmalała o 4,9% do 16,1 mln sprzedanych biletów, przy czym różniła się w zależności od kraju – od wzrostów w Rumunii, na Węgrzech i w Czechach, poprzez stabilną frekwencję w Izraelu, do niższej sprzedaży biletów w Polsce, Bułgarii i na Słowacji.

Najchętniej oglądanymi tytułami międzynarodowymi były: Hunger Games (pol. Igrzyska śmierci), The Avengers oraz Men in Black, a następnie inne tytuły średniego kalibru. Jednakże znacznie skromniejsza lista polskich premier, w porównaniu z I połową 2011 r., w której wyemitowano liczne polskie produkcje po „cichym" 2010 roku, a także efekt mistrzostw EURO 2012, współorganizowanych przez Polskę w czerwcu tego roku, doprowadziły do wyraźnie mniejszych poziomów sprzedaży biletów w Polsce, co miało negatywny wpływ na całkowitą sprzedaż.

W odniesieniu do porównywalnej liczby kin, Cinema City sprzedała 15,6 mln bilet&oacut! e;w w 1 połowie 2012 r. (-8,2% r/r)" - czytamy w komunikacie. Spółka poinformowała, że liczba biletów sprzedanych w II kwartale 2012 roku spadła do 7,6 miliona (-3,6% rok do roku), przy sprzedaży biletów na porównywanej bazie kin niższej o 6,6% i wynoszącej 7,4 miliona. W I połowie roku średnia cena biletów wyniosła 4,5 euro, co oznacza spadek o 2,8% wobec tego samego okresu ubiegłego roku, podczas gdy średnie ceny biletów wyrażone w lokalnych walutach były wyższe niemal we wszystkich krajach działalności.

Cinema City International jest największym operatorem kin wielosalowych w Europie Środkowej i Wschodniej i w Izraelu. Spółka prowadzi 98 multipleksów z 943 ekranami w 7 krajach (Polska, Czechy, Węgry, Rumunia, Bułgaria Słowacja i Izrael). 29 kolejnych wielosalowych kin jest w przygotowaniu bądź w budowie, w których znajdzie się około 300 ekranów. Dodatkowo, działalność Cinema City obejmuje reklamę kinową oraz dystrybucję filmów. W I poł. 2012 roku spółka miała 7,20 mln euro skonsolidowanego zysku netto wobec 7,28 mln euro zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 121,09 mln euro wobec 128,19 mln euro.

Reklama