Puls Biznesu

Energoinstal, polska spółka z Katowic, wprowadziła na rynek rewolucyjną technologię laserowego spawania, która może wyprzeć tradycyjne metody. Technologia Energoinstalu już jest objęta światową ochrona patentową.

  • UOKiK nie będzie supercenzorem

UOKiK nie dostanie silnej broni przeciw firmom emitującym np. reklamy, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd. Rząd wycofał się z pomysłu całkowitego i błyskawicznego blokowania nieuczciwych kampanii reklamowych – pisze Puls Biznesu.

  • Zanim twój wniosek trafi do kosza

Ruszył kolejny konkurs, w którym można zdobyć atrakcyjne dotacje na rozkręcenie e-biznesu. Puls Biznesu doradza, by uważać na wnioski, bo średnio 85 proc. projektów nie przechodzi selekcji. >>> Czytaj więcej

  • Pensje wzrosną niemal wszędzie, ale niewiele

Najwyższe podwyżki płac w 2013 r. zapowiadają sektory technologiczny - o 4,3 proc. i produkcyjny - o 4,2 proc. - informuje Puls Biznesu, powołując się na badania firmy doradczej Mercer. Tylko 5 proc. firm planuje zamrozić podwyżki. >>> Czytaj więcej

Gazeta Wyborcza

  • Polska bez etatu

W Polsce mamy milion jednoosobowych firm i 3,9 mln osób wykazujących w zeznaniach PIT dochody z umów cywilnoprawnych. Część z nich dobrze zarabia, a w wielu branżach etat niepotrzebnie wiąże pracownika. Jednak nie wiadomo, dla ilu osób jest to sposób na życie, a dla ilu – rezultat cięcia kosztów.

  • Szykuje się rewolucja w PKP

Rząd ma dziś zaprezentować program restrukturyzacji PKP. Wygląda na to, że pasażerowie na tym skorzystają – maja zostać wdrożone nowe systemy sprzedaży biletów, ma być czysto, nowocześnie i kulturalnie. Nie obejdzie się jednak bez kosztów – niektóre linie zostaną zamknięte, połączenia będą ograniczane, a pracę straci kila tysięcy osób.

  • Mniej biedy w Ameryce Łacińskiej

W ciągu ostatniej dekady na tym kontynencie liczba ludzi żyjących w biedzie zmniejszyła się o połowę. O tyle samo zwiększyła się liczba ludzi należących do klasy średniej. Z redukcją nędzy najlepiej radzą sobie Brazylia, Kolumbia i Meksyk.

Rzeczpospolita

  • Alior Bank celuje w WIG20

Wywiad z Wojciechem Sobierajem, prezesem Alior Banku publikuje dzisiejsza „Rzeczpospolita”. Prezes powiedział, że planowana oferta publiczna skierowana jest w zdecydowanej większości do klientów instytucjonalnych, a debiut może nastąpić bardzo szybko. Stwierdził również, że kierowany przez niego bank ma ambicje rosnąc dwa razy szybciej od całego polskiego sektora, a jego akcje w przyszłości wejdą do indeksu WIG20.

  • ABW: groźna prywatyzacja

Sprzedaż Polskich Kolei Linowych zagraża interesom ekonomicznym państwa – twierdzi ABW, czytamy w „Rzeczpospolitej”. Szef ABW wskazuje m.in. na problem własności ziemi. Nieruchomości PKL wybudowano na terenach należących do prywatnych właścicieli, których z ziemi wywłaszczono "pod cel publiczny". Według Agencji po sprzedaży mogą oni wystąpić z roszczeniami do Skarbu Państwa. >>> Czytaj więcej

  • Firmy się niecierpliwią, zaczną rezygnować z Polski

Przez brak decyzji rządu o rozszerzeniu stref ekonomicznych Polska może stracić kilka inwestycji zagranicznych koncernów – informuje „Rzeczpospolita”. Gazeta podaje przykłady firm czekających na decyzję o rozszerzeniu stref: Rhodia, Bilfinger i Valeo. Planowane inwestycje tylko tych trzech firm mają wartość ok. 500 mln zł.

  • JSW wyemituje obligacje. Kogo wtedy wykupi?

Jastrzębska Spółka Węglowa może wyemitować obligacje o wartości nawet jednego miliarda euro – czytamy w „Rzeczpospolitej”. Gazeta stawia pytanie, jak JSW wykorzystałaby te pieniądze. Wśród możliwych ruchów wymienia przejęcie Bogdani lub KHW. Analitycy i kadra zarządzająca holdingów węglowych są jednak sceptyczni w kwestii ewentualnych fuzji.

  • Dokąd na Starym Kontynencie trafi produkcja chevroletów

Mimo protestów koreańskich związków zawodowych General Motors do końca 2012 r. ma podjąć decyzję, gdzie w Europie umieści produkcję chevroleta – informuje „Rzeczpospolita”. Najmocniejszym kandydatem do produkcji samochodów tej marki w Europie są zakłady Opla w Gliwicach, podaje gazeta. Uruchomienie produkcji na Śląsku wymagałoby co najmniej 100 mln euro inwestycji. „Dla słabnącej polskiej motoryzacji produkcja Chevroleta byłaby uzdrawiającym zastrzykiem” – mówi Andrzej Halarewicz, ekspert z Jato Dynamics.