Agencja ratingowa oznajmiła też w czwartek, że obie firmy potrzebują radykalnej restrukturyzacji, by poprawić swoje perspektywy.
Rating Panasonica został obniżony z BBB- do BB, a Sony z BBB- do BB- z perspektywą negatywną. Oceny wiarygodności obu spółek są na poziomie spekulacyjnym, czyli „śmieciowym”.
Kondycja obu firm, niegdyś „pereł w koronie” japońskiej gospodarki, pogorszyła się z powodu silnego jena i słabego popytu na telewizory.
CNN zauważa, że Panasonic wydaje się być w lepszej kondycji od Sony. Spekuluje się, że ta druga firma zostanie przejęta przez opływających w gotówkę konkurentów, takich jak Apple, Google lub Microsoft.
“Przyszłość obu spółek będzie zależeć od ich zdolności do poradzenia sobie z generującymi stratę sektorami oraz odnowienia pozycji technologicznych liderów, która kiedyś pozowliła im wynaleźć produkty, które stały się dla klientów niezbędne” – stwierdził Steve Durowe z agencji Fitch.
>>> Zobacz też: Sony powalony na kolana