Sześciu potencjalnych wykonawców, czterech z Polski i dwóch z Czech złożyło oferty w przetargu na modernizację 150 wagonów PKP Intercity, mających kursować na trasie Przemyśl-Szczecin.

Jak poinformowała w środę rzeczniczka przewoźnika Małgorzata Sitkowska, modernizacja wagonów może kosztować ok. 390 mln zł, a połowę tych pieniędzy spółka planuje uzyskać z funduszy unijnych. To największe takie zamówienie w historii spółki.

Oferty złożyły konsorcjum bydgoskiej Pesy i Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki", konsorcjum firm Tabor Szynowy Opole i METCHEM A. Świerczek a także firmy: Janoza Praga z Czech, H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, Pars nova z Czech, nowosądecki Newag. "Firmy, które wygrają, będą miały 24 miesiące na realizację zlecenia. Kryterium wyboru najkorzystniejszych ofert stanowi cena. Obecnie komisja sprawdza złożone oferty pod względem formalnym" - poinformowała rzeczniczka.

Jak poinformowała Sitkowska, PKP Intercity wymaga, by po modernizacji wagony mogły jeździć z prędkością 160 km/godz. Będzie to docelowo maksymalna prędkość, z jaką będą mogły jeździć pociągi na zmodernizowanych liniach kolejowych: E-30 fragment Wrocław-Katowice-Kraków i E-59 fragment Wrocław-Poznań-Szczecin.

"To już drugi projekt modernizacji wagonów, które mają kursować na linii Przemyśl-Szczecin. Wagony z pierwszego z nich, obejmującego 68 sztuk, wyjadą na tory już na początku 2013 roku. Nowe wagony to nowa jakość dla pasażerów, oferujące najwyższy komfort podróży, w większości przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych" - powiedział cytowany w komunikacie prezes spółki Janusz Malinowski.

Reklama